کد خبر : 55109
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 6:25

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در واکنش به افزایش قیمت کود شیمیایی

کلانتری و ملک زاده استیضاح می شوند / دولت می خواهد کاری کند که کشاورز داوطلبانه از مزارع بگریزد

کلانتری و ملک زاده استیضاح می شوند / دولت می خواهد کاری کند که کشاورز داوطلبانه از مزارع بگریزد

تیم اقتصادی حاکم بر دولت بطور عریان، چهره ضد کشاورز و ضد تولید ملی خود را عیان کردند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: بنظر می رسد تیم اقتصادی حاکم بر دولت بطور عریان، چهره ضد کشاورز و ضد تولید ملی خود را عیان کردند.

مسعود اسدی در واکنش به افزایش قیمت کود شیمیایی به دهقان نیوز گفت: میزان افزایش قیمت کود شیمیایی کشاورزان به حدی غیرقابل باور و ناپذیرفتنی است که فقط یک معنی را به ذهن هر فعال بخش کشاورزی و یا تحلیلگر سیاسی اقتصادی متبادر می کند و آن این است که تیم اقتصادی حاکم بر دولت در راستای سیاست های نئولیبرالی خود قصد دارند بخش کشاورزی کشور را به مسیری ببرند که کشاورزان داوطلبانه از مزارع بگریزند.

وی افزود: بنده وظیفه دارم بعنوان یک نماینده جامعه کشاورزان و بعنوان یک سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلسوزان نظام در مورد خطرات جدی این گونه تصمیمات تیم اقتصادی دولت برای کلیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هشدار دهم.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: اگر دولت همزمان با افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی قیمت کودهای شیمیایی و سایر هزینه های کشاورزان، نرخ تضمینی گندم را حداقل با ۳۰۰ درصد افزایش اعلام کند شاید بتوان اثرات این ضربه اقتصادی را جبران نمود ولی اخبار ناگواری به گوش می رسد مبنی بر آنکه دولت قصد دارد یک قیمت حداقلی را برای گندم و محصولات استراتژیک کشاورزی اعلام کند.

اسدی در ادامه گفت: نکته دیگر انتقاد جدی از خودم و روسای تشکلهای ملی بخش کشاورزی خصوصا جناب دکتر کلانتری دبیرکل محترم خانه کشاورز و مهندس ملک زاده رییس محترم نظام صنفی کشاورزی کشور است. این دو بزرگوار یکی مثل دکتر کلانتری که در مقابل چندین سال هجوم و فشار بی امان دولت بر بخش کشاورزی، راه حمایت و همراهی و سکوت مطلق در مقابل دولت را اختیار نموده و دیگری هم به گلایه های نرم و حزن انگیز اکتفا می نماید.

وی افزود: لذا لازم است روسای تشکلهای ملی کشاورزی اقدامات سخت، قاطع و فوری در مقابل سیاست های ضد جهش تولید دولت اعمال نمایند.

وی گفت: بنده بعنوان عضو شورای مرکزی خانه کشاورز و عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی ایران به همراه عده ای از همکاران در انجام وظیفه شرعی و قانونی خود در حمایت از کشاورزان سراسر ایران قصد داریم در اولین جلسه شورای مرکزی خانه کشاورز و نظام صنفی کشاورزی، آقایان دکتر کلانتری دبیرکل خانه کشاورز و مهندس ملک زاده رییس نظام صنفی کشاورزی ایران را بعلت عدم واکنش مناسب به فشارهای روزافزون دولت به کشاورزان علیرغم دوستی و محبت قلبی که به این دو بزرگوار داریم استیضاح نماییم ولی امیدواریم که این دو بزرگوار که هر دو جزو سرمایه های بخش کشاورزی کشور هستند به خود آیند و در مقابل سیاست های ضد بخش کشاورزی بایستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رنجبر شنبه , ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

با سلام و احترام
ان شاء الله که جناب آقای اسدی و همراهان دلسوز تامین کنندگان امنیت غذایی کشور ( که سرآغاز امنیت اجتماعی و سلامت جامعه است) موفق باشند و افراد خوش فکر و اهل مطالعه و اهل عمل بر سر کرسی ریاست تشکلات مدافع فعالان بخش کشاورزی بنشینند،