کد خبر : 56012
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 5:20

رئیس نظام صنفی کشاورزی لرستان در گفتگو با دهقان نیوز:

کشاورز کارت کمکی به توسعه کشاورزی نمی کند / قیمت برخی نهاده های کشاورزی ۵ برابر شده است! / تسهیلات کشاورز کارت باید بصورت عمومی باشد نه فقط برای خرید کود شیمیایی

کشاورز کارت کمکی به توسعه کشاورزی نمی کند / قیمت برخی نهاده های کشاورزی ۵ برابر شده است! / تسهیلات کشاورز کارت باید بصورت عمومی باشد نه فقط برای خرید کود شیمیایی

تسهیلات کشاورز کارت عملا کمکی به توسعه و رونق کشاورزی نمی کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان گفت: اقدام دولت در راستای تسهیلات اعطایی کشاورز کارت عملا کمکی به توسعه و رونق کشاورزی کشور نمی کند.

کامران ساروقی در خصوص کشاورز کارت و شرایط دریافت آن به دهقان نیوز گفت: تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی با عنوان کشاورز کارت صرفا جهت خرید نهاده های کشاورزی می باشد واز این کارت تنها دردستگاه های کارتخوان نمایندگی های فروش نهاده های کشاورزی طرف قرارداد با شرکت خدمات حمایتی می توان استفاده نمود و امکان دریافت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز یا خرید از فروشگاه دیگری وجود ندارد لذا کشاورزان عزیز توجه داشته باشند این تسهیلات یکساله و با سود ۱۲ درصد اعطا می شود و تنها در صورتی که نیاز به خرید کود شیمیایی بر اساس سهمیه دفترچه زراعی خود دارند جهت دریافت آن اقدام نمایند.

وی افزود: با حذف ارز دولتی و یارانه ای نهاده های کشاورزی، دولت با اعطای کشاورز کارت در صدد حمایت از بخش کشاورزی است.

وی گفت: امسال با حذف ارز دولتی و یارانه تولید نهاده های کشاورزی، قیمت این نهاده ها رشد چند برابری داشته، مانند کودهای فسفاته و پتاسه که افزایش قیمت ۵ برابری آنها را شاهد بودیم و تهیه کود و سایر نهاده ها با این افزایش قیمت برای کشاورزان عملا غیرممکن است لذا دولت در راستای حمایت از کشاورزان جهت خرید نهاده ها اقدام به ارائه تسهیلات با سود ۱۲ درصد با عنوان کشاورز کارت نموده که صرفا جهت خرید کود شیمیایی با شرایط ذکر شده است.

وی به دهقان نیوز گفت: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان اقدام به کاشت محصولات خود کرده اند این اقدام دولت عملا کمکی به رونق و توسعه کشاورزی نمی کند و پرداخت این تسهیلات می توانست به صورت یارانه نهاده ها به صورت عمومی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.