کد خبر : 58607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 9:07

یک نماینده مجلس:

کشاورز توان پرداخت سود و اقساط وام را ندارد / افزایش قیمت تضمینی گندم ضروری است / قیمت تمام شده گندم کیلویی ۱۴ هزار تومان است / برای استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها اقدام شود

کشاورز توان پرداخت سود و اقساط وام را ندارد / افزایش قیمت تضمینی گندم ضروری است / قیمت تمام شده گندم کیلویی ۱۴ هزار تومان است / برای استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها اقدام شود
کشاورز توان پرداخت سود و اقساط وام را ندارد

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از دولتمردان کشور خواست تا برای جلوگیری از مهاجرت های بی‌ رویه روستائیان، استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، حمزه امینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: این شهرستان ها که غیر از دامداری و کشاورزی شغل دیگری ندارند، تنها درآمدشان از این طریق است و چندین سال است که بر اثر خشکسالی درآمد مردم به حداقل رسیده و در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان شده است و نتیجه آن را در مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شاهد هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از دولتمردان درخواست دارم برای جلوگیری از این مهاجرت های بی ‌رویه به استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها سریعا اقدام نمایند، چرا که کشاورزان توان پرداخت سود و اقساط وام های خود را ندارند. همچنین با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از ضرر و زیان و خرید ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین کمک نمایند.

امینی در ادامه یادآور شد: بالا بردن قیمت خرید تضمینی گندم در راستای حمایت و تشویق گندم کاران زحمتکش و جلوگیری از ضرر و زیان آنها ضروری است، چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان برای هر کیلو ۱۴ هزار تومان است. دامداری ‌های کوچک به دلیل گرانی نهاده‌ های دامی رو به تعطیلی آورده اند و حتی رو به نابودی هستند که ساماندهی بازار دام را خواستاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.