کد خبر : 57320
تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 7:30

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور:

کشاورزی سنتی را با ایجاد صنایع تبدیلی، به کشاورزی صنعتی تبدیل می کنیم / دولت و بخش کشاورزی با قدرت بدنبال حذف واسطه گران است / به سرمایه گذاران صنایع تبدیلی مشوق می دهیم

کشاورزی سنتی را با ایجاد صنایع تبدیلی، به کشاورزی صنعتی تبدیل می کنیم / دولت و بخش کشاورزی با قدرت بدنبال حذف واسطه گران است / به سرمایه گذاران صنایع تبدیلی مشوق می دهیم

دولت و بخش کشاورزی با قدرت و با برنامه دست واسطه گران را نیز در این حوزه قطع خواهند کرد.

دولت و بخش کشاورزی با قدرت و با برنامه دست واسطه گران را نیز در این حوزه قطع خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: آغاز خرید تضمینی سیب از کشاورزان در سراسر کشور که از صبح جمعه بیست و سوم مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شد؛ دست دلالان و واسطه گران را قطع خواهد کرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل قادری فر در جریان هفتمین سفر استانی رییس جمهوری در شهرستان سپیدان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی و سیاست راهبردی دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از تولیدات و باغداران، سازمان تعاون روستایی اجازه دست یازیدن دوباره دلالان بر محصولات باغی در مناطق مختلف کشور را نخواهد داد.

قادری فر گفت: سازمان تعاون روستایی کشور همچنین تا زمانی که حتی یک عدد سیب زیر درختان و باغ های باغداران باشد، بر حمایت و خرید تضمینی این محصول ادامه می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: قیمت خرید سیب تضمینی نیز بر اساس مصوبه شورای عالی قیمت گذاری یک هزار و ۴۶۰ تومان برای هرکیلوگرم تعیین شده است.

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده توسعه کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از چالش های اساسی در توسعه و موانع جدی برای فروش و سود حاصل از محصولات باغی، نبود صنایع تبدیلی و فرآوری و سردخانه برای نگهداری است.

وی گفت: بر اساس تاکید وزیر و راهبرد دولت سیزدهم از سال زراعی آینده نیز کار ایجاد سردخانه ها و صنایع تبدیلی در مناطق مختلف کشور را با ارایه مشوق های سرمایه گذاری و تسهیل گری در روند صدور مجوزها  برای سرمایه گذاران آغاز خواهیم کرد.

قادری فر افزود: با حمایت ویژه از بخش خصوصی قدرتمند و با نظارت مستمر و تسهیل گری و ایجاد صنایع تبدیلی، چهره کشاورزی سنتی در سطح کشور را به صنعتی تبدیل خواهیم کرد و زمینه افزایش بهره وری و تولید محصولات ارگانیک را فراهم خواهیم کرد.

او همچنین گرانی و دلال بازی در بازار نهاده های دامی و عدم تناسب سازی قیمت برخی مواد اولیه برای دامدار و کشاورز و همچنین تنش های تورمی در بازار و مشکلات مالی را از دیگر دغدغه های جدی و مشکلات فراروی جامعه کشاورزان و باغداران و همچنین حوزه های صنعتی دانست.

وی گفت: دولت و بخش کشاورزی با قدرت و با برنامه دست واسطه گران را نیز در این حوزه قطع خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.