کد خبر : 54845
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1399 - 6:24

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشت / با رویکرد سنتی مسائل ما حل نمی شود / فقط ۸ درصد منابع صرف کشاورزی می شود!

کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشت / با رویکرد سنتی مسائل ما حل نمی شود / فقط ۸ درصد منابع صرف کشاورزی می شود!

شبکه بانکی فقط ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کند.

شبکه بانکی فقط ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک‌ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل پیدا می کند.

به گزارش دهقان نیوز، شاهرخ شجری گفت: امروزه با رویکرد سنتی مسائل ما قابل حل نیست. باید با استفاده از علم روز و روشهای نوین چه در بخش تکنیکی کشاورزی و چه در بخش بازرگانی کشاورزی بتوانیم بر رونق اقتصادی این بخش بیفزاییم.

وی سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از تولید بدون نفت را ۸ دهم درصد اعلام کرد و گفت: در طول این سال ها بخش کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشته به طوری که افزایش ارزش افزوده از ۳ درصد در سال ۹۲ به ۸ و هشت دهم درصد در سال ۹۹ را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل پیدا می کند.

وی علت پایین بودن قیمت صادرات را نسبت به کشورهای همسایه عرضه محور بودن دانست و گفت: باید تقاضا محوری را تقویت نماییم. وقتی محصول مورد نیاز بازار را تولید کنیم قطعاً با قیمت مناسب معامله خواهیم کرد، پس باید به زنجیره تولید و عرضه که بسیار مهم است توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.