کد خبر : 58664
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 4:17

دبیر خانه کشاورز استان کرمان در گفتگو با دهقان نیوز:

کشاورزی باید در اولویت دولت باشد / باید از تشکل های کشاورزی در جلسات دعوت شود

کشاورزی باید در اولویت دولت باشد / باید از تشکل های کشاورزی در جلسات دعوت شود
کشاورزی در اولویت دولت قرار بگیرد.

دبیر خانه کشاورز استان کرمان گفت: خانه کشاورز نادیده گرفته شده است. وضعیت پسته کرمان بحرانی شده است. کشاورزی در اولویت دولت قرار بگیرد.
مهدی سیف الدینی به دهقان نیوز گفت: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از خانه کشاورز دعوت به عمل نیامد، حزب مردمی خانه کشاورز باید دیده شود تا بتواند مشکلات کشاورزان را بشوند و پیگیری کند. متاسفانه حل نشدن مشکلات بخش کشاورزی به دلیل اینست که جلسات بیشتر روال اداری و نامه نگاری دارند تا راه حلی برای مشکلات. باید از تشکل های کشاورزی در جلسات دعوت شود تا برای حمایت از بخش کشاورزی بتوانند مصوبات و مشکلات را دقیقتر پیگیری کنند.
وی گفت: برخی کشورها بالغ بر سیصد تشکل و سازمان کشاورزی فعال هستند، این تشکل‌ها قدمت زیادی دارند و ارتباط بین تولیدکننده، بهره‌بردار و دامدار با مسئولان دولتی، از طریق نمایندۀ آن‌ها صورت می‌گیرد. به این طریق به دولت نیز از لحاظ صرفه جویی در زمان کمک می شود. تشکل ها باید در کنار هم باشند تا مشکلات را بهتر و هدفمندتر حل کنند.
وی گفت: برداشت پسته از باغات استان کرمان از ۲۰۰ هزار تن به عدد ۱۰ هزار تن کاهش یافته است و این یعنی فاجعه! – با وجود خطرات خشکسالی و عدم حمایت دولت از کشاورز، پسته در آستانه از دست رفتن است. با توجه به هزینه‌های بالای تولید و کم توانی کشاورز از نظر مالی، به تدریج پسته را از دست خواهیم داد.
وی افزود: طبق گزارش های رسیده تا الان هیچگونه کمک مالی از سوی صنایع فعال در شهرستان زرند به بخش کشاورزی صورت نگرفته است. با توجه به اینکه صنایع بزرگ، ملزم هستند بخشی از درآمد خود را در چرخش مالی شهرستان‌ها قرار دهند تا کشاورزان نیز حمایت شوند ولی متاسفانه گردش حساب شرکت‌ها در بانک‌های شهرستان‌هایی که صنایع در آن مناطق فعال هستند، فعال نیست.
وی به دهقان نیوز گفت: همچنین در ماه های اخیر به کشاورزان وعده داده شده که وام هایشان امهال می شود، تمام مراحل پرداخت خسارت و تسهیلات انجام شده و فقط منتظر سازمان برنامه و بودجه هستیم. اگر دولت قرار است حمایت کند الان وقت آن رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.