کد خبر : 57475
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 8:08

عضو هیات رییسه بنیاد ملی گندمکاران ایران:

کشاورزان در طرح کشاورزی قراردادی، بسته حمایتی می گیرند / افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی با اجرای کشاورزی قراردادی

کشاورزان در طرح کشاورزی قراردادی، بسته حمایتی می گیرند / افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی با اجرای کشاورزی قراردادی

کشاورزی قراردادی باعث افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی می شود.

عضو هیات رییسه بنیاد ملی گندمکاران ایران با اشاره به اینکه کشاورزان در طرح کشاورزی قراردادی، بسته حمایتی می گیرند گفت: کشاورزی قراردادی باعث افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی می شود.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز از برنامه ریزی برای اجرای کشاورزی قراردادی در سطح ۲۵۰ هزار هکتار بصورت پایلوت در اراضی کشاورزی کشور خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش کمی و کیفی تولید، امسال کشاورزان گندمکار تحت پوشش حمایتی کشاورزی قراردادی قرار می گیرند.

وی گفت: در قالب کشاورزی قراردادی، تمام نهاده های کشاورزی در شروع فصل کشت در اختیار کشاورز قرار می گیرد و کشاورز وجه آن را در زمان برداشت محصول پرداخت خواهد کرد. همچنین در خصوص بیمه محصولات کشاورزی که ۳۰ درصد آن را کشاورز پرداخت می کرد، در قالب کشاورزی قراردادی این مبلغ فقط ۱۰ درصد می باشد که آن هم در زمان برداشت محصول پرداخت می شود.

وی افزود: طرح کشاورزی قراردادی امسال با هماهنگی جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی اجرا می شود. مجریان این طرح، جهاد کشاورزی، بنیاد گندمکاران و شرکت غله و خدمات بازرگانی هستند.

وی به دهقان نیوز گفت: با اجرای کشاورزی قراردادی چون بسته حمایتی به کشاورزان داده می شود بنابراین شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهیم بود. با توجه به اینکه قیمت کود شیمیایی گران شده بود و کشاورزان براحتی نمی توانستند از کود استفاده کنند ولی در قالب کشاورزی قراردادی، کود فسفات و پتاس در اختیار کشاورز قرار می گیرد که باعث افزایش کمی و کیفی تولید می شود.

عضو هیات رییسه بنیاد ملی گندمکاران ایران پیش بینی کرد با اجرای کشاورزی قراردادی شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.