کد خبر : 56251
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 7:50

وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزان ایران می‌توانند الگوی کشاورزان جهان باشند / تولیدات کشاورزی ما می‌تواند چهار برابر بیشتر شود / نیاز به آموزش و افزایش آگاهی کشاورزان داریم

کشاورزان ایران می‌توانند الگوی کشاورزان جهان باشند / تولیدات کشاورزی ما می‌تواند چهار برابر بیشتر شود / نیاز به آموزش و افزایش آگاهی کشاورزان داریم

کشاورزان ما می‌توانند الگویی برای سایر کشاورزان کشورهای جهان باشند.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز به کار ۳۲ استودیوی آموزش کشاورزی در فضای مجازی خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم، میزان تولید شیر خام را به ۱۲ میلیون تن می‌رسانیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، کاظم خاوازی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های کشاورزی به مناسبت دهه فجر که با حضور رئیس جمهور در حال انجام است، با اشاره به جمعیت عظیم خانواده کشاورزی در کشور اظهار داشت: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خانواده بزرگ کشاورزان در ایران هستند که سهم مهمی در تامین امنیت غذایی دارند.

وی ادامه داد: کشاورزان ما می‌توانند الگویی برای سایر کشاورزان کشورهای جهان باشند چرا که در شرایط بسیار سخت تولید و امنیت غذایی کشور ما را تامین می‌کنند.

خاوازی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور می‌توانند به چهار برابر افزایش پیدا کند، افزود: برای رسیدن به این میزان تولید نیاز به آموزش و افزایش آگاهی کشاورزان داریم که در این راستا طرح‌هایی را امروز افتتاح خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از جمله این طرح‌ها را ۳۲ استودیو برای آموزش مجازی کشاورزان عنوان کرد.

خاوازی تصریح کرد: آموزش از طریق فضای مجازی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که کشاورزان در دورترین مناطق کشور به دستاوردهای روز دنیا دسترسی پیدا کنند.

وی توسعه بخش کشاورزی در دوره دولت یازدهم و دوازدهم را قابل توجه دانست و گفت: در سال ۹۲ سطح گلخانه‌ای کشور ۸۰۰۰ هکتار بود که امروز به ۲۱ هزار هکتار افزایش یافته و پیش بینی ما این است که تا ماه‌های پایانی دولت به ۲۵ هزار هکتار افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین میزان تولید شیر از ۸٫۳ میلیون تن به ۱۱٫۳ میلیون تن رسیده است که تا چند ماه آینده میزان تولید آن به ۱۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

خاوازی از آغاز به کار ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای در روز جاری با دستور رئیس جمهور خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.