کد خبر : 57839
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 6:48

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزان از ابتدای سال آینده می‌توانند کود ارزان‌قیمت تهیه کنند / بهره‌وری محصولات کشاورزی افزایش می یابد

کشاورزان از ابتدای سال آینده می‌توانند کود ارزان‌قیمت تهیه کنند / بهره‌وری محصولات کشاورزی افزایش می یابد

هره‌وری محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با درایت وزیر جهاد کشاورزی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال آینده ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت‌.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر با بیان اینکه ما به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم آینده خودمان را رقم بزنیم، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب تنها ۳۰ میلیون جمعیت در کشور وجود داشت و بسیاری از محصولات از جمله گندم، جو، ذرت، سویا، پنیر، کره، شیر و گوشت به وسیله واردات تامین می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود ۸۵ میلیون جمعیت کشور، با درایت مسئولان و پیگیری مردم ۹۵ درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شود، افزود: اگر خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق نمی‌افتاد ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: کشور نیازمند ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است که ۹۵ درصد آن در داخل تامین می‌شود.

مهاجر از دلایل تامین نشدن ۵ درصدی محصولات کشاورزی را مشکل آب در کشور عنوان کرد و ادامه داد: محصولاتی مانند ذرت و سویا به دلیل مشکل آب از خارج از کشور تامین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دو سه سال اخیر به دلیل گرانی کودهای پتاس و فسفر نتوانستیم کود مورد نیاز در مزارع استفاده شود، تصریح کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی ۴۰ تا ۴۵ درصد قیمت کودها کاهش خواهد داشت.

به گفته وی از ابتدای سال آینده کشاورزان می‌توانند کودهای ارزان‌قیمت را تهیه کنند که این موضوع سبب افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهد شد.

معاون وزیر در امور زراعت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه درصدد ایجاد دو کارخانه شکر در استان‌های گلستان و خوزستان برای تامین شکر مورد نیاز کشور هستیم، افزود: با راه‌اندازی این کارخانه‌ها برای همیشه از واردات شکر بی‌نیاز خواهیم شد.

وی در پایان تصریح کرد: امید می‌رود در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با عملکرد بهتر، افزایش ضریب امنیت غذایی را به ملت هدیه بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.