کد خبر : 58275
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 3:59

چه خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران؟

چه خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران؟

وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا یک هفته آینده همه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا یک هفته آینده همه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را پرداخت کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد جواد عسکری در تشریح نشست سه‌شنبه یکم شهریور این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخشی از مطالبات گندمکاران که محصول خود را در قالب خرید تضمینی در اختیار دولت قرار داده‌اند باقی مانده است که در حال تلاش هستیم این مطالبات به صورت کامل پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت زمانی که گندم را از کشاورزان به عنوان یک محصول استراتژیک خریداری می‌کند باید سریعا مطالبات آن‌ها را پرداخت کند، زیرا کشاورزان برای آغاز کشت بعدی خود نیازمند نقدینگی هستند، عنوان کرد: متاسفانه به علت برخی مشکلات در دولت پرداخت مطالبات گندمکاران با وقفه مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده بود در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که این موضوع محقق شد، افزود: در نشست امروز نیز وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا یک هفته آینده کلیه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را نیز پرداخت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مابه التفاوتی که دولت مکلف بود به کلزا کاران پرداخت کند تاکنون پرداخت نشده که مقرر شد در یک هفته آینده این اقدام نیز انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.