کد خبر : 53124
تاریخ انتشار : جمعه 20 دی 1398 - 4:41

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

چاره‌ای جز تولید نداریم / هیچ مشکلی در تولید نداشتیم / از تولیدکنندگان تشکر می‌کنم / از واگذاری کشاورزی به بخش خصوصی رضایت ندارم

چاره‌ای جز تولید نداریم / هیچ مشکلی در تولید نداشتیم / از تولیدکنندگان تشکر می‌کنم / از واگذاری کشاورزی به بخش خصوصی رضایت ندارم

از تمام تشکل‌ها و تولید کنندگان تشکر می‌کنم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی در سال جاری گفت: هیچ مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌های تولید نداریم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های تهران با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که هر روز فشار و جنگ اقتصادی در حال افزایش است، گفت: خوشبختانه با همکاری خوب تشکل‌های تولیدی و تولید کنندگان، ما هیچ مشکلی در تولید نداشتیم بلکه شرایط نیز آرام تر شده است و به همین جهت از تمام تشکل‌ها و تولید کنندگان تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: ما هیچ گزارشی از گرانی و کمبود نهاده‌ها نداریم که این اتفاق مهمی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نوع بِرند کودی در کشور داریم، ادامه داد: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ برند ثبت شده و عرضه می‌شود که این نشان دهنده رابطه مدیریت شده بین تأمین، تقاضا و عرضه است.

کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون در آستانه آغاز کشت بهاره هستیم، افزود: ما هیچ مشکلی در تأمین نهاده‌ها نداریم بلکه با مازاد بر نیاز نیز مواجه هستیم که این باعث زیان سرمایه گذاران می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر ۴۰ تا ۷۰ درصد تولید بیش از نیاز در حوزه نهاده‌ها بسته به نوع آنها وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتفاقات موجود نشان می‌دهد باید سیاست‌هایمان را تغییر بدهیم، گفت: برخی از شرکت‌های خارجی به دلیل شرایط ایجاد شده کشور ما را ترک کرده اند و در این زمان شرکت‌های داخلی انعطاف استثنایی نشان داده اند که من از آنها تشکر می‌کنم چرا که این شرکت‌ها مشکلات ما را در زمان کم جبران کرده اند.

کشاورز با اشاره به اینکه سیاست این وزارتخانه کاهش تدریجی وابستگی با مشارکت بخش خصوصی است، تصریح کرد: گام‌هایی در این زمینه برداشته شده و دولت آماده هر گونه پشتیبانی است.

وی گفت: به عنوان مثال برای تولید بذر هیبرید کارهایی را شروع کرده ایم و از تولید کنندگان داخلی می‌خواهیم به این حوزه ورود کنند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید در سال جاری وضعیت مطلوبی داشته است، اضافه کرد: امسال تولیدات کشاورزی بیش از ۶ درصد رشد داشته و این روند ادامه پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی محور همه حرف‌های تولید است و راهی جز توجه به تولید نداریم.

کشاورز با اشاره به اینکه مجموع دولت، مجموع تولید کنندگان و کسانی که در امور فنی هستند باید برای این تحولات آماده باشند، خطاب به حاضران در جمع گفت: زمانی که با شرکای تجاری کار می‌کنیم باید دانش مورد نیاز را وارد کشور و بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خواهان افزایش خصوصی سازی در بخش کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنده رضایت واقعی از واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی ندارم و این اتفاق در آینده بیشتر می‌افتد. بنابراین شما همکاری‌های خود را با شرکت‌های خارجی افزایش بدهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.