کد خبر : 55412
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 8:52

مدیرعامل بانک کشاورزی:

پروانه‌ نظام صنفی کشاورزی مورد قبول ماست / به واحد بدون پروانه تسهیلات نمی‌دهیم / برای مکانیزاسیون کشاورزی کسی دست خالی از بانک برنمی گردد / محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم

پروانه‌ نظام صنفی کشاورزی مورد قبول ماست / به واحد بدون پروانه تسهیلات نمی‌دهیم / برای مکانیزاسیون کشاورزی کسی دست خالی از بانک برنمی گردد / محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم

واحدی اگر پروانه معتبر نداشته باشد تسهیلات نمی‌دهیم.

واحدی اگر پروانه معتبر نداشته باشد تسهیلات نمی‌دهیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های دولت است و مکلف هستیم از این قشر حمایت کنیم لذا محدودیتی برای پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، روح‌الله خدارحمی در دیدار تشکل‌ها، فعالان و نخبگان کشاورزی استان خراسان جنوبی با وزیر جهاد کشاورزی افزود: متقاضیان گلخانه که طرح آماده داشته باشند و وثایق کافی در اختیار بانک قرار دهند ما موظف به پرداخت تسهیلات به آنها هستیم و منابع کافی در بانک موجود است.

وی تصریح کرد: هر طرح موجه آماده اجرا را تامین مالی می‌کنیم و در زمینه تامین مکانیزاسیون کشاورزی نیز همین است و کسی دست خالی از بانک برنخواهد گشت چون به تاثیر شگرف ماشین‌آلات در بخش کشاورزی اعتقاد داریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تعیین نرخ تسهیلات در دست ما نیست و سال گذشته با نرخ‌های هفت و ۹ درصد تسهیلات در استان‌ها پرداخت شد اما امسال بدون یارانه با نرخ‌های ۱۲.۵ و ۱۴.۵ تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: در ارزیابی‌ها حتما به نظر کارشناسی رجوع می‌کنیم و قبول داریم در شرایط کنونی قیمت‌ها افزایش یافته است لذا تلاش می‎کنیم فاصله رقم مصوب با هزینه واقعی کم شود.

وی گفت: در شرایطی که بر همه مشکلات و مسائل نمی‌توانیم فائق بیاییم اما تلاش می‌کنیم برای حل برخی مشکلات قدم‌هایی برداریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم جریان تامین و تزریق منابع به بخش کشاورزی را توسعه دهیم و تا حدی در این زمینه موفق عمل کردیم.

وی افزود: میزان پرداخت‌های بانک هر سال به میزان بیشتری تحقق پیدا می‌کند و این حمایت در همه استان‌ها مورد تایید استانداران است و در همه استان‌ها رضایت نسبی را داریم اما باید بیشتر تلاش شود.

خدارحمی تصریح کرد: در ارتباط با تامین منابع ارزان که یکی از خواسته‌ها و مطالبات کشاورزان است حداقل در مورد عشایر امکانات خوبی توسط مجلس و دولت فراهم شده و تسهیلات چهار و ۶ درصد خاص این قشر داریم.

وی گفت: اگر چه امکان اینکه چند برابر تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت کنیم، نداریم اما همه تلاش‌ها را خواهیم کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن شرایطی که دولت و مجلس فراهم کرده است را در اختیار این قشر قرار دهیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی یادآور شد: در ارتباط با تضامین تسهیلات سعی کرده‌ایم با هماهنگی که شده شرایط را سهل بگیریم اگرچه بانک نمی‌تواند بدون تضامین باشد.

وی گفت: در ارتباط با این درخواست که منابع ارزان در اختیار جامعه عشایری قرار بگیرد، پنجره باز است و سعی می‌کنیم با کمک دولت و مجلس در بودجه سال‌های بعد آن را گسترش دهیم.

خدارحمی افزود: پروانه‌های نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک نظام تاثیرگذار، مورد قبول همچنین محل استناد و رجوع ما است چرا که واحدی اگر پروانه معتبر نداشته باشد تسهیلات نمی‌دهیم.

وی گفت: اما اینکه درخواست می‌شود این پروانه را به عنوان وثیقه بانکی بپذیریم، نمی‌شود چون کارکرد ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی بوانات چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

با سلام
در خصوص وام گلخانه اینجانب همه کار ها رو کردم از جمله مجوز ساخت جهاد و اداره اب و برق و گاز و ضامن ولی به دلیل تعلل و عقب انداختن سیر پرونده توسط بانک کشاورزی ….، آهن از کیلویی ۸ تومن شد ۱۸ تومن اگر اذیت نکرده بودن تا حالا گلخانه رو احداث کرده بودم ولی عطاشو به لقایش بخشیدم .