کد خبر : 59460
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 9:51

وعده پرداخت مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومانی گندمکاران تا آخر شهریور

وعده پرداخت مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومانی گندمکاران تا آخر شهریور
پایان شهریورماه سال جاری زمانِ تسویه کامل مطالبات گندم‌کاران خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان در روزهای آتی، پایان شهریورماه سال جاری زمانِ تسویه کامل مطالبات گندم‌کاران خواهد بود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، عدم پرداخت مطالبات گندمکارانی که دانه‌های گندم خود را ماههاست به سیلوهای دولت تحویل داده‌اند دغدغه کارشناسان و البته معضل تولیدکنندگان شده است،‌ زیرا پیش بینی می‌شود که انگیزه کشاورزان برای کشت این محصول استراتژیک در سال آینده کمتر شود ضمن اینکه آنها برای سال زراعی جدیدی که از مهر آغاز می شود برای خرید بذر، کود و آماده سازی زمین نیاز به نقدینگی دارند، اما وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته خبرهای خوشی برای پرداخت پول گندم داد.

*۵۰ میلیارد تومان پول گندمکاران تا پایان شهریور تسویه می شود

وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در بازدید از طرح های کشاورزی جنوب تهران به مناسبت هفته دولت اعلام کرد:‌ با پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان در روزهای آتی، پایان شهریورماه سال جاری زمانِ تسویه کامل مطالبات گندم‌کاران در خرید ۲ میلیون تن گندم اضافه بر بودجه خواهد بود.

وزیرجهادکشاورزی گفت:دربحث مطالبات گندمکاران،رئیس‌جمهوراعلام کردند که این مشکل «یون ممتازه» است و باید پول گندمکاران پرداخت شود و دستور تشکیل جلسه‌ای را دادند که این جلسه در روزدوشنبه برگزار شدو پرداخت ۵۰همت دیگر به کشاورزان آغازشده است.

به نظر می رسد بالا بودن خرید تضمینی امسال گندم خود دولتی ها را شگفت زده کرده چرا که میزان اعتباری که برای خرید تضمینی در نظر گرفته بودند بسیار پایین تر بوده و حالا مجبورند به فکر تامین اعتبار دو میلیون تنی که پیش بینی نکرده بودند، باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفته است:‌ تعهد دولت ۱۴۰ الی ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است که منابع به اندازه کافی در بودجه تعیین نشده بود اما از سایر منابع در اختیار دولت جابجایی انجام دادیم و تا چند روز آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: قبلا هم ۷۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و تلاش می‌کوشیم تا نیمه شهریور بخش عمده مطالبات گندم‌کاران را بپردازیم.

پیش از این مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در خوش بینانه ترین حالت پیش بینی می کردند که میزان خرید تضمینی امسال گندم به ۸٫۵ میلیون تن برسد اما اکنون این رقم به ۱۰٫۵ میلیون تن رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان اعتماد عمومی مردم و گندمکاران به دولت یکی از عوامل مهم در افزایش خرید تضمینی گندم امسال بود که آخرین دانه خوشه‌های طلایی خود را به سیلوهای دولتی تحویل دادند، دولت باید به این اعتماد با پرداخت به موقع پول گندمکاران و نیز تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی برای سال آینده پاسخ مناسب بدهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.