کد خبر : 54286
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 14:35

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

وزیر کشاورزی بجای حل مشکل کشاورزان دنبال عزل و نصب است! / کشاورزان مشکل تامین کود دارند / تنها کسی که ضرر می کند کشاورز است

وزیر کشاورزی بجای حل مشکل کشاورزان دنبال عزل و نصب است! / کشاورزان مشکل تامین کود دارند / تنها کسی که ضرر می کند کشاورز است

وزیر جهاد کشاورزی بجای حل مشکل کشاورزان فعلا دنبال عزل و نصب است.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور و رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت: وزیر جهاد کشاورزی بجای حل مشکل کشاورزان فعلا دنبال عزل و نصب است.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز در تشریح یکی از مشکلات این روزهای کشاورزان گفت: در حالی که کود فسفات و پتاسیم اهمیت زیادی در کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی دارد ولی این روزها کشاورزان برای تامین این کود با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: در حال حاضر کشت بهاره آغاز شده و کشاورزان نیازمند کود فسفات و پتاسیم هستند ولی متاسفانه متولیان به وظایف خود بخوبی عمل نمی کنند و این موضوع را اهمیت نمی دهند و فقط پاسکاری می کنند.

وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام می کند کود را خریداری کرده ایم و آماده ترخیص است ولی بانک مرکزی ارز مورد نیاز را تخصیص نمی دهد و در واقع این شرکت توپ را به زمین بانک مرکزی می اندازد و از طرفی دیگر بانک هم جوابگو نیست و این وسط تنها کسی که ضرر می کند کشاورزان هستند و متاسفانه کسی هم پیگیر نیست.

وی افزود: با این شرایط قطعا کشاورزان دچار مشکل می شوند. کشاورز یا باید برای تامین کود مورد نیاز خود به بازار سیاه مراجعه کند که طبیعتا قیمت کود آزاد گران است و باعث می شود هزینه های تولید بالا برود و کشاورز آسیب ببیند و یا اینکه اصلا از کود استفاده نکند که در این حالت هم به کمیت و کیفیت محصول زراعی و باغی خسارت وارد می شود.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه کشاورزان واقعا مظلوم هستند به دهقان نیوز گفت: کشاورزان طی سالهای اخیر مشکلات زیادی را سپری کرده اند و برخی از آنها از چرخه تولید خارج شده اند و انتظار می رود آنهایی که با وجود این مشکلات هنوز در عرصه تولید باقی مانده اند را حمایت کنند. انتظار از مسئولین این است که این مشکلات کشاورزان را پیگیری کنند.

عالمی در پایان گفت: وزیر جدید جهاد کشاورزی هم فعلا بجای پیگیری مشکلات کشاورزان مشغول عزل و نصب و حل و فصل چالش های درونی وزارتخانه است. ما از رویکرد وزارت جهاد کشاورزی راضی نیستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.