کد خبر : 53841
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 7:10

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با دهقان نیوز:

وزیر کشاورزی اتاق فکر تشکلهای کشاورزی را در استانها راه اندازی کند / تعاون روستایی نباید در انتخابات نظام صنفی دخالت کند / برخی مدیران کشاورزی سلیقه ای عمل می کنند

وزیر کشاورزی اتاق فکر تشکلهای کشاورزی را در استانها راه اندازی کند / تعاون روستایی نباید در انتخابات نظام صنفی دخالت کند / برخی مدیران کشاورزی سلیقه ای عمل می کنند

وزیر جدید جهاد کشاورزی اتاق فکر تشکلهای  کشاورزی را در استانها راه اندازی کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از وزیر جدید جهاد کشاورزی می خواهیم اتاق فکر تشکلهای  کشاورزی را در استانها راه اندازی کند.

امیری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: کشاورزی و  مشاغل مرتبط به آن  دارای تنوع فراوان و مشکلات خاص خود هستند و شناسایی و مرتفع ساختن مشکلات آنها حتی از توان کارشناسان توانمند بخش خارج است لذا در این میان می طلبد وزیر جهاد کشاورزی اهتمام جدی در توانمندسازی تشکلها خصوصا نظام صنفی کشاورزی که مصوبه مجلس و دولت را در تصویب نامه های خود دارد را مطابق اساسنامه، آیین نامه اجرایی و ابلاغیه های وزرای محترم و اسبق مبنی بر اینکه پروانه فعالیت بعنوان مدرک رسمی و معتبر شغلی دارای اعتبار بوده را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: هیچکس مثل خود کشاورزان که اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستانها، استان و کشور هستند به مشکلات و تنگناهای تولید واقف نیستند و در کنار مدیران سازمانها به راحتی می توانند بعنوان بازو و مددکار مسئولان در‌ رفع مشکلات و تصمیم گیری مدیران تضمین کننده امنیت غذایی کشور باشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: وجود تشکلهای کشاورزی، قدرت نفوذ کلام و موثر در تصمیمات بخش کشاورزی مدیران ارشد را به دنبال خواهد داشت.

امیری افزود: در این میان نقش راهبردی تعاون روستایی که متولی کلیه امورات تشکلها بوده در این چند سال اخیر موید این امر بوده که اگر این سازمان به وظایف حاکمیتی خود که همان نظارت، هدایت و حمایت بوده  اهتمام ورزد و پروسه  دخالت در برنامه ها، مجامع و انتخابات را حذف نماید آن وقت است که تشکلها راه خود را به راحتی می شناسند و در مسیر خدمت به جامعه کشاورزی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: امروزه نبود یک دستورالعمل جامع و کامل در نحوه تعامل و وظایف سازمان های جهاد کشاورزی با نظام صنفی کشاورزی و سایر تشکلها  یک کلاف سر درگم  ایجاد نموده و باعث سلیقه ای عمل کردن بیشتر مدیران شده و تاکنون نتوانسته اند از ین ظرفیت ارزشمند در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان برخوردار شوند. پس لازمست جناب دکتر خاوازی این اقدام مهم را که ایجاد اتاق فکر تشکلها  و دستورالعمل نحوه تعامل با آنها را در اسرع وقت به استانها جهت اجراء  ابلاغ نمایند.

وی به دهقان نیوز گفت: خریدهای تضمینی و تعیین قیمت ها و صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیاز به تغییرات ماهیتی و چکش کاری مصوبات و قوانین فعلی دارد که وزارت جهاد کشاورزی بعنوان متولی امنیت غذایی و امنیت شغلی بهره برداران بخش تولید خود تصمیم گیرنده باشد نه نهادها و سازمان هایی که هیچگونه تخصصی در امر تولید ندارند  پس این مهم نیاز به بازنگری اساسی و زیربنایی خواهند داشت که همین تشکلها با روابط سازنده ای که با نمایندگان محترم مجلس دارند با تصویب مواد  قانونی و اجرایی این مشکل مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.