کد خبر : 52798
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 9:05

عضو کمیسیون کشاورزی:

وزیر پیشنهادی کشاورزی قانون را رعایت کند / در زمان وزارت حجتی تخلفات و کم کاری صورت گرفت

وزیر پیشنهادی کشاورزی قانون را رعایت کند / در زمان وزارت حجتی تخلفات و کم کاری صورت گرفت

وزارت جهاد کشاورزی باید قوانین موجود در بخش کشاورزی را رعایت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی باید قوانین موجود در بخش کشاورزی را رعایت کند، چرا که درحال حاضر بر اساس آمارهای موجود تنها ۱۲ درصد از قانون برنامه ششم توسعه در این زمینه اجرایی شده است.

جلال محمودزاده در گفتگو با خانه ملت در خصوص اهداف و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: استیضاح آقای حجتی دارای ۱۸ محور بود و در زمان وزیر سابق در بخش ستاد و معاونان وی مشکلات بسیار زیادی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به موقع تامین نمی‌شد ادامه داد: بسیاری از سموم از رده خارج شده در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و از سوی دیگر واردات و صادرات محصولات کشاورزی کنترل شده نبود و در این زمینه شاهد تخلفاتی بودیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه جذب ناظرین کشاورزی و تعیین قیمت خرید تضمینی تخلفات و کم‌کاری‌هایی در زمان وزارت آقای حجتی صورت گرفته است گفت: در زمینه بازاریابی، فروش محصولات مازاد بخش کشاورزی و ایجاد زیر ساخت‌هایی در این بخش مشکلات زیادی وجود داشت.

محمودزاده با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت جهاد کشاورزی باید توانمند و دارای قدرت مانور بالا باشد و جوان‌گرایی را در وزارتخانه مدنظر قرار دهد، اضافه کرد: معاونان وزیر جهاد کشاورزی باید توان پیگیری امور را داشته باشند تا شاهد مشکلات موجود این وزارتخانه در قالب ۱۸ محور استیضاح نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید با کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس تعامل داشته و از نظرات کارشناسی آنها استفاده کند، خاطرنشان کرد: وزیر جدید باید قوانین موجود در بخش کشاورزی را رعایت کند، درحال حاضر بر اساس آمارهای موجود تنها ۱۲ درصد از قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شده و با ادامه روند کنونی ۸۰ درصد از این قانون اجرایی نمی‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.