کد خبر : 59330
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 8:33

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی:

وزیر جهاد نرخ ۱۷ هزار تومان گندم را قبول کرد اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی معترض است / سازمان مدیریت و برنامه ریزی حتی به نرخ ۱۵ هزار تومان هم معترض است و می گوید باید ۱۳ هزار تومان شود! / صورتجلسه را امضا نکردیم

وزیر جهاد نرخ ۱۷ هزار تومان گندم را قبول کرد اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی معترض است / سازمان مدیریت و برنامه ریزی حتی به نرخ ۱۵ هزار تومان هم معترض است و می گوید باید ۱۳ هزار تومان شود! / صورتجلسه را امضا نکردیم
صورتجلسه را امضا نکردیم

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم آنکه تمامی‌ اعضای کمیسیون کشاورزی و وزیر جهاد نرخ ۱۷ هزار تومانی به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم را قبول دارد، اما سازمان مدیریت به خاطر کمبود بودجه به نرخ ۱۵ هزارتومانی هم‌معترض است.

علیقلی ایمانی گفت: در جلسه شورای قیمت گذاری مباحث علمی، کارشناسی و قانونی مطرح شد، طبق اصلاحیه قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مربوط به سال ۹۹ بر مبنای ۴ فاکتور مهم قیمت گذاری محصولات باید انجام شود.

به گفته او، در مرکز پژوهش های اقتصادی وزارت جهاد با حضور کارشناسان و تعدادی از اعضا شورا پس از چکش کاری ها، نرخ پیشنهادی برای تصویب به شورا می رود که در جلسه گذشته وزیر جهاد هم نرخ ۱۷ هزار تومانی را قبول کردند، اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی حتی به نرخ ۱۵ هزارتومان معترض بود که این نرخ به خاطر کمبود بودجه باید ۱۳ هزارتومان شود.

ایمانی ادامه داد: با توجه به آنکه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بر نرخ ۱۷ هزار تومان تاکید دارند، بارها اعلام کردند که اگر دولت منابع کافی در اختیار ندارد، لایحه دهد یا از دیگر مسیرها تامین کند چراکه مقام معظم رهبری قانون را خطاب قرار می دهند و بارها اعلام کرده اند که اگر قانون نباشد، مشکلات متعددی ایجاد می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم آنکه کشاورزان به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم چشم امید دوختند، اما جلسه گذشته بدون نتیجه ماند. در حالیکه طبق فرمایشات مقام‌معظم رهبری امکان تولید هر محصولی که در داخل وجود دارد، حتی گرانتر از نرخ بازارهای جهانی هم باید در داخل تولید شود تا از واردات بی نیاز شویم.

او گفت: با توجه به اعتراض بنیاد ملی گندمکاران به نرخ، صورت جلسه را امضا نکردیم چرا که در تمامی جلسات و دفاعیات حقوق کشاورزان چیزی فراتر از قانون مطالبه نکردیم و انچه حق تولیدکننده است باید داده شود چرا که به رغم شرایط سخت اقلیمی در اکثر استان ها و وضعیت اقتصادی، حمایت از تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.