کد خبر : 55372
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 7:08

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در گفتگو با دهقان نیوز:

وزارت جهاد کشاورزی سردرگم است! / قیمت سم و کود ۷ برابر شده است! / کشاورزی بسوی نابودی است / واردات سموم به بخش خصوصی واگذار شود

وزارت جهاد کشاورزی سردرگم است! / قیمت سم و کود ۷ برابر شده است! / کشاورزی بسوی نابودی است / واردات سموم به بخش خصوصی واگذار شود

واقعا شرایط فاجعه است.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود گفت: این روزها سرمایه تامین کنندگان سم و کود به یک ششم کاهش پیدا کرده و از طرفی کشاورزان هم بابت سم و کود باید ۷ برابر پول بیشتری بدهند لذا واقعا شرایط فاجعه است.

سید مهدی حسینی یزدی در گفتگو با دهقان نیوز با بیان اینکه یکسال است بابت آفت کش ها ارز داده نشده است گفت: بخش کشاورزی بسوی نابودی است.

وی افزود: با این وضعیتی که پیش می رود، سال آینده نه تنها جهش تولید در کشاورزی نخواهیم داشت بلکه با افت تولید هم روبرو می شویم.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم در این خصوص سردرگم است. البته نمایندگان مجلس با توجه به اینکه جدید هستند ظاهرا پی به مشکلات موجود برده اند و فعلا همکاری هایی در این رابطه دارند.

سید مهدی حسینی یزدی با اشاره به اینکه افزایش چند برابری قیمت آفت کش‌ها فاجعه‌ای بیش نیست گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و حذف یارانه تولید، قیمت سموم ۶ تا ۷ برابر رشد داشته است که این امر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: اگر امور واردات سموم و تصمیم گیری در این رابطه به بخش خصوصی واگذار شود، سموم با کیفیت وارد می‌شود که با این وجود شاهد رونق بخش کشاورزی خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.