کد خبر : 56911
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 5:55

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی:

وزارتخانه های مرتبط با تولید در مورد تشکل‌ها فقط شعار دادند! / وزیر زمانی موفق است که با تشکلها ارتباط ایجاد کند / وزرای صمت و جهاد کشاورزی باید همگام با تولید باشند / مدیران ناکارآمد در خصوص مشورت با تشکل‌ها مشکل دارند / رییس جمهور دولت سیزدهم به تولید توجه کند

وزارتخانه های مرتبط با تولید در مورد تشکل‌ها فقط شعار دادند! / وزیر زمانی موفق است که با تشکلها ارتباط ایجاد کند / وزرای صمت و جهاد کشاورزی باید همگام با تولید باشند / مدیران ناکارآمد در خصوص مشورت با تشکل‌ها مشکل دارند / رییس جمهور دولت سیزدهم به تولید توجه کند

وزارتخانه های مرتبط با تولید در مورد تشکل‌ها فقط شعار دادند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: وزارتخانه های مرتبط با تولید در مورد تشکل‌ها فقط شعار دادند.

محسن نقاشی به دهقان نیوز گفت: وزرای اسبق چند وزارتخانه ذیربط به تولید مانند جهاد کشاورزی، صمت و بهداشت در مورد تشکل‌ها فقط شعار دادند و فقط به تشکلهایی که بله قربان گو بودند احترام گذاشتند و این با نفس قانون در مورد تشکل‌ها مغایرت دارد. این وزارتخانه ها مقابل تشکلها بوده اند و حاصل این ایده ی بی تدبیری، این است که شاهد بوده ایم.

وی افزود: وزرای دولت سیزدهم مسلما زمانی موفق خواهند شد که ارتباط تنگاتنگی با تشکل‌ها ایجاد نمایند در غیر اینصورت مطمئن باشند شرایط ‌هیچ تغییری نخواهد کرد و وضعیت بدتر خواهد شد. وزرای محترم یقین داشته باشند که این مدیران دولتی اگر به تنهایی قادر به رفع موانع و مشکل بودند که اقتصاد و تولید، این اوضاع را نداشت.

وی گفت: راه حل مقابله با فساد در دولت و رفع موانع تولید، جلسات مکرر و بهره برداری از ظرفیت تشکل‌ها و واگذاری تصدی گری به تشکلهاست.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که بدترین و سخت ترین دوران اقتصادی را بسر می بریم که فقط قسمتی از آن نتیجه تحریم‌های خارجی بوده و اکثریت آن، خود تحریمی ها و مواضع ضد تولیدی و حفظ منافع خارجی ها توسط جناح‌های مشترک المنافع غربی بوده است. شاهد بوده ایم که بخشنامه های غیرقانونی مانند قانون انتزاع و دستبرد به قوانین ضد صادراتی و قوانین انحرافاتی که عملا واردات کالاهای غیرضروری را قانونی و کالاهایی که ضرورت تولید بوده را منع کرده اند شاهد ناتنظیم بازارهایی بوده ایم که تنها در منافع عده ای ضد تولید و در جهت منافع جریان دلال هدایت می‌شده است و گواه این پدیده ی ضد تولید، بخشنامه های لحظه ای می‌باشد. هر بخشنامه و یا هر قانونی که در جهت منافع تولید بوده، از نطفه خفه شده است و اقتصاد، تولید و معیشت مردم اینست که شاهد هستیم.

محسن نقاشی افزود: تحریمها نیز بهانه ای برای سودجویان و فرصت طلبان بوده است لذا از رییس جمهور دولت سیزدهم تقاضا داریم همانطور که بارها تاکید نمودند که پاکدستی و انقلابی بودن و ضد فساد بودن، یک اصل اولیه می‌باشد و از آنجایی که غیرمتخصص بودن مدیران در امور باعث فساد می گردد لذا از بکارگیری مدیرانی که اشراف به کار و علم کار را نداشته باشد و جریان فاسد ضد تولید با انواع ترفندها وارد سیستم می کنند جلوگیری شود.

وی گفت: افراد و مدیران ناکارآمد در طول چندین سال گذشته با مشورت کردن با تشکل‌های مردم نهاد مشکل داشته اند.

وی تاکید کرد: از ریاست جمهور دولت سیزدهم درخواست می‌شود با تمام قدرت، توطئه های جریان ضد تولید را خنثی نمایند و در مورد انتخاب وزرای صمت و جهاد کشاورزی، علی الخصوص معاونین و مدیران کل طوری تعیین شوند که بتوانند همگام با تولید باشند. در این چند سال متاسفانه مدیرانی مسئولیت داشته اند که مدیریت یک مزرعه کوچک و یا کارگاه صنعتی را انجام نداده بودند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران در پایان به دهقان نیوز گفت: تولیدکنندگان صنایع غذایی و کشاورزی با تمام ناامیدی و مشکلات ساختگی که توسط جریان ضد تولید برای آنها ایجاد شده است، صبورانه مقاومت نمودند و در این شرایط تاریخی، انتظار توجه خاص رییس جمهور دولت سیزدهم را به تولید دارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 27 در انتظار بررسی : 27 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.