کد خبر : 53327
تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 15:06

رئیس هیات مدیره خبرگان کشاورزی استان همدان در گفتگو با دهقان نیوز:

هیچ وقت به نقطه مطلوب در کشاورزی نرسیدیم / دولت تحمل شنیدن پیشنهادات تشکلهای کشاورزی را ندارد / فوتبال چند رسانه ملی دارد اما کشاورزی نه!

هیچ وقت به نقطه مطلوب در کشاورزی نرسیدیم / دولت تحمل شنیدن پیشنهادات تشکلهای کشاورزی را ندارد / فوتبال چند رسانه ملی دارد اما کشاورزی نه!

بخش کشاورزی می تواند امنیت غذایی را تضمین کند.

بخش کشاورزی می تواند امنیت غذایی را تضمین کند.

رئیس هیات مدیره خبرگان کشاورزی استان همدان گفت: بخش کشاورزی یکی از مجموعه های ناتنی دولت شده است.

اصغر ملاحسینی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه هیچ وقت به نقطه مطلوب در بخش کشاورزی نرسیدیم گفت: این بخش می تواند امنیت غذایی را در کشور تضمین کند ولی جایگاه خود را بدست نیاورده است.

وی افزود: دولت حتی حداقل از تجربیات کشاورزان و یا تشکلهای کشاورزی در این بخش استفاده نمی کند و تحمل شنیدن صحبتهای انتقادی آنها را ندارد. حتی پیشنهاداتی که از طرف تشکلها در راستای بهبود بخش کشاورزی داده می شود را بشکل انتقاد می بیند.

وی گفت: برای یک برنامه ورزشی مثلا فوتبال چندین رسانه ملی وجود دارد اما آیا برای کشاورزی یک برنامه خاص و متداوم در رسانه ملی وجود دارد؟ به انواع حاشیه ها در کشور توجه می شود اما به کشاورزی که یک اصل بسیار مهم و حیاتی در زندگی مردم و کشور است پرداخته نمی شود. قسمت های مختلفی در بخش کشاورزی وجود دارد از قبیل: زراعت، باغ، دام، طیور، مراتع، آبخیزداری، شیلات، مکانیزاسیون و … اما به یکی از آنها هم توجه نمی شود.

رئیس هیات مدیره خبرگان کشاورزی استان همدان گفت: دولت ابزارهای مختلفی جهت اخذ درآمد در بخش کشاورزی در دست دارد اما کشاورز چه تضمینی یا ابزاری برای گرفتن حق خود دارد؟ وقتی محصول خود را به دولت می فروشد، در مدیریت زمان دریافت وجه و قیمت فروش محصول خود هیچ نقشی ندارد و باید مجبور به پذیرش شرایط باشد.

ملاحسینی به دهقان نیوز گفت: در بحث بیمه محصولات کشاورزی نیز به همین طریق است که صندوق بیمه محاسبات پرداخت غرامت به کشاورزان را بر اساس وضعیت شرایط مالی خود تنظیم می کند و نه بر اساس واقعیت موجود و کشاورز در این قضیه هیچگونه ابزار حمایتی در اختیار ندارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.