کد خبر : 56001
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 8:46

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با دهقان نیوز:

نمایندگان مجلس و دولت به داد کشاورزان برسند

نمایندگان مجلس و دولت به داد کشاورزان برسند

مسئولین و دست اندرکاران، حقوق ما کشاورزان را در نظر بگیرید.

نمایندگان مجلس و مسئولین دولت به داد کشاورزان برسند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر گفت: تولیدکنندگان محصول خارج از فصل گوجه فرنگی که در این روزهای سرد زمستان به سختی و با شرایط دشوار بحران اقتصادی و همه گیری ویروس کرونا و هزینه های سرم سام آور به تولید این محصول مشغول هستند برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی ۴۰۰۰ تومان هزینه می کنند و بعد از برداشت نیز حدود ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو هزینه حمل بار تا بازارهای هدف را متحمل می شوند ولی با این همه مشکلات پیش روی تولید خارج از فصل باز هم با امید به کار خود ادامه می دهند.

 یعقوب کرمی به دهقان نیوز گفت: این کشاورزان حتی از ناملایمات و بی توجهی های های برخی مسئولین که وظیقه آنها یاری رساندن به کشاورزان است دلسرد نشدند. مسئولین و دست اندرکاران، حقوق ما کشاورزان را در نظر بگیرید. دولت باید در جهت رفع موانع سر راه تولید هر چه سریعتر اقداماتی را انجام دهد:

وی افزود: دولت باید موانع پیش روی صادرات محصول گوجه فرنگی به کشور های دیگر را برطرف کند و برای بازگشایی مرزها هرچه سریعتر اقدام نماید. همچنین دولت باید شرایطی را اتخاذ نماید که کشاورزانی که محصولشان بر اثر بلایای طبیعی مانند سیل و سرما و … خسارت دیده است و برای تامین هزینه های خود مجبور به اخذ تسهیلات با بهره های فراوان از بانکها شده اند که هم اکنون با توجه به شرایط سخت قادر به بازپرداخت آنها نمی باشند از مصوبات دولت در قانون ششم توسعه بتوانند بهره مند گردند تا دغدغه پرداخت سود های کلان و بدهی های سنگین را نداشته باشند. از طرفی دولت محصول گوجه فرنگی را مانند سایر محصولاتی همچون دانه های روغنی ، ذرت ، سیب زمینی و … بعنوان محصول استراتژیک قلمداد کند تا کشاورزان با امید بیشتر به کشت این محصول مهم در سفره های مردم ادامه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.