کد خبر : 59848
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 7:48

نرخ خرید تضمینی گندم تعیین شد

نرخ خرید تضمینی گندم تعیین شد
این نرخ نیز تغییری نخواهد داشت اما در صورتی که نرخ تورم افزایش یابد نرخ خرید تضمینی گندم نیز افزایش خواهد داشت.

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹٫۵ هزار تومان تعیین شد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی اعلام شده و نرخ آن همان هر کیلوگرم ۱۹.۵هزار تومان است.
محمدجواد عسگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به عدم اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی گندم اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی تعیین و اعلام شده و نرخ آن همان هر کیلوگرم ۱۹٫۵ هزار تومان است.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری تبصره‌ای نیز دارد که بر اساس آن در صورتی که نرخ تورم ثابت باشد، این نرخ نیز تغییری نخواهد داشت اما در صورتی که نرخ تورم افزایش یابد نرخ خرید تضمینی گندم نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی درباره نرخ خرید تضمینی گندم را باید وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کرد که تا امروز اقدامی نکرده است.

وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در حال رایزنی با رئیس جمهور برای تأمین منابع لازم برای خرید تضمینی گندم است، زیرا در بودجه ۱۴۰۳ باید حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ همت برای خرید تضمینی گندم در نظر بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبدالواحد شریفی دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

سلام.ببخشید بر چه اساسی قیمت تعیین میکنید دانشمندی که قیمت تعیین میکنی تنها اجاره زمین خالی۱۲۰ م تومنه مابقی شخم و بذرو کود و درمان و آبیاری و کمباین و تحویل و کاشت همه فدای چشات ماباید بالای ۶تن برداشت کنیم که پول اجاره بدیم اونم یه سال پیش شما هم ۵ماه پول و نگه می دارین خواهشا به خودتون بیاین و از مردم تقاضا دارم به هیچ وجه گندم و چغندر و کلزا نکارن به امید آینده روشنتر