کد خبر : 58784
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 3:50

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

نباید از پشت درهای بسته برای کشاورزان تصمیم گرفت / تشکلهای کشاورزی باید در کنار مسئولین باشند / قیمت گندم باید کیلویی ۲۰ هزار تومان باشد

نباید از پشت درهای بسته برای کشاورزان تصمیم گرفت / تشکلهای کشاورزی باید در کنار مسئولین باشند / قیمت گندم باید کیلویی ۲۰ هزار تومان باشد
تشکلهای کشاورزی باید در کنار مسئولین باشند

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: هزینه نهاده ها و ادوات کشاورزی بسیار گران شده است و این موضوع باعث شده تا هزینه های تولید در بخش کشاورزی بالا برود و کار کشاورزی از صرفه اقتصادی مطلوبی برخوردار نباشد. هزینه خرید تراکتور، سرسام آور شده است و از سویی دیگر سهمیه سوخت کشاورزی که به کشاورزان اختصاص می دهند کافی نیست و جوابگوی نیاز کشاورزان نیست. سهمیه کود شیمیایی هم کم است.

حسین کاکاوند در گفتگو با دهقان نیوز با تاکید بر ضرورت بهره گیری از نظرات تشکلهای کشاورزی گفت: تا زمانی که نمایندگان تشکلها در کنار مسئولین نباشند، اوضاع کشاورزی سر و سامان نخواهد گرفت. مسئولین نباید از پشت درهای بسته برای کشاورزان تصمیم بگیرند.

وی افزود: تشکلهای کشاورزی در واقع خودشان کشاورز هستند و از بین جامعه کشاورزان انتخاب می شوند و اگر در کنار مسئولین باشند قطعا بهتر می توان برای کشاورزان تصمیم گیری کرد. نماینده تشکلهای کشاورزی باید در کنار مسئولین باشند. وزیر جهاد کشاورزی هم باید در عمل به حرف تشکلهای کشاورزی گوش دهد.

وی قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم را کم دانست و گفت: قیمت گندم باید حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان باشد تا برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد چون هزینه های تولید در بخش کشاورزی چند برابر شده است.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در پایان با تاکید بر اینکه تشکلها بدنبال مطالبه گری برای خواسته های کشاورزان هستند گفت: انتظار ما این است که به کشاورزان واقعی کشور بیشتر خدمات بدهند تا انگیزه داشته باشند به تولید ادامه بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.