کد خبر : 54737
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399 - 4:27

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان در گفتگو با دهقان نیوز:

نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت بموقع خسارت محصولات کشاورزی! / هنوز خسارت سال گذشته پرتقال را پرداخت نکرده اند

نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت بموقع خسارت محصولات کشاورزی! / هنوز خسارت سال گذشته پرتقال را پرداخت نکرده اند

عدم پرداخت به موقع غرامت کشاورزان باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

عدم پرداخت به موقع غرامت کشاورزان باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان گفت: طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی مدام بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در حال پاسکاری است و مرتب برگشت داده می شود.

 محمد فیروزی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در حال حاضر حدود شش سال از ارائه طرح استخدام و تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی سپری شده و کارشناسان بیمه کشاورزی با این موضوع همچنان درگیر هستند و از امنیت شغلی برخوردار نمی باشند.

وی با اشاره به عدم پرداخت به موقع غرامت کشاورزان بابت خسارت محصولات کشاورزی در اثر عوامل طبیعی و قهری گفت: این موضوع باعث نارضایتی کشاورزان شده و تبعات منفی زیادی ایجاد کرده است. مداخله کارشناسان تهران در خصوص تایید خسارت و مبالغ آن، منجر به بروز مشکلاتی شده و مرحله پرداخت غرامت محصول  پرتقال سال گذشته را تا الان به تعویق انداخته است. بدین معنی که نظر یک کارشناس از تهران باعث این موضوع شده که همیشه نگاه آنها از بالاست و متناسب با بودجه و جیب صندوق بیمه کشاورزی اقدام به عملیات سیاست انقباضی می کنند و این موضوع در خصوص تولید که ریسک آن بالاست، بخش کشاورزی را با چالش جدی مواجه کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمید امینیان فر چهارشنبه , ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۵۹

با سلام بر اساس ماده ۴۱ آیین نامه بیمه کشاورزی مصوب ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ مجمع عمومی صندوق بیمه کشاورزی بیمه گر موظف است حداکثر پس از ۳۰ روز پس از ارزیابی خسارت غرامت متعلقه را پرداخت کند .
این در حالی است که اکثر کشاورزان خسارت دیده گیلان غرامت خود را چندین ماه بعد دریافت کرده و یا در سال زراعی بعد با صدور بیمه نامه جدید از سوی صندوق غرامت با حق بیمه تهاتر می شود . سیاست عجیب و من درآوردی صندوق بیمه قابل پیگیری است