کد خبر : 56494
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 5:53

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با دهقان نیوز:

مشکل بیمه تامین اجتماعی دامداری های سنتی را حل کنید / اجرای طرح کارت خدمات کشاورزی هوشمند

مشکل بیمه تامین اجتماعی دامداری های سنتی را حل کنید / اجرای طرح کارت خدمات کشاورزی هوشمند

دامداریهای سنتی برای بیمه تامین اجتماعی هنوز با مشکل مواجه هستند که امیدواریم این مشکل حل شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اردبیل گفت: دامداریهای سنتی برای بیمه تامین اجتماعی هنوز با مشکل مواجه هستند که امیدواریم این مشکل حل شود.

مهدی محبی زاده به دهقان نیوز گفت: قبلا تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی جهت دریافت خدمات خود از دفترچه های کاغذی استفاده می کردند و برای این منظور مجبور بودند از روستاها و دهستانها با طی کردن مسیرهای طولانی برای گرفتن مهر و امضا به ارگانهای مختلف مراجعه کنند و در نهایت به مرکز توزیع جهت دریافت خدمات رجوع کنند. همچنین سود جویی دلالان با جعل دفترچه های موجود و ایجاد بازار سیاه به روشهای مختلف باعث اخلال در امر توزیع نهاده و ایجاد نارضایتی عمومی در بین کشاورزان شده بود که در همین راستا اخیرا نظام صنفی کشاورزی شهرستان اردبیل طرحی نوین پایگذاری کرده که بهره برداران با استفاده از کارتهای هوشمند خدماتی می توانند مستقیما و بدون طی مراحل و بروکراسی اداری به مرکز دریافت خدمات خود مراجعه کنند. وی افزود: کارت هوشمند حاوی کلیه اطلاعات بهره بردار در تمامی بخشهای کشاورزی است که هر بهره بردار می تواند از آن استفاده کند زیرا قبل از این برای هر زیربخش یک دفترچه جداگانه صادر می شد. کارت هوشمند قابل شارژ پولی است و بعنوان کیف پول در مراکز توزیع می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته این طرح مخالفانی هم دارد که  امیدواریم با پیگیریهای انجام شده از طریق نظام صنفی کشاورزی کشور و وزارت جهاد کشاورزی این طرح تکمیل و در کل کشور اجرایی شود.

وی گفت: در خصوص بیمه تامین اجتماعی باید عنوان کنم که خوشبختانه مشکل بیمه برای بخش کشاورزی با پیگیری ریاست محترم نظام صنفی کشاورزی کشور حل شد ولی مسئله ای که جدیدا از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده اینست که دامداریهای سنتی که از پروانه نظام صنفی کشاورزی استفاده می کنند به نوعی باید از کانال نظام مهندسی کشاورزی نیز عبور کنند و تاییدیه دریافت نمایند. این موضوع باعث نگرانی و مشکل برای واحدهای سنتی شده چرا که قوانین نظام مهندسی کشاورزی برای اکثر دامداریهای سنتی قابل اجرا نیست لذا از مسئولین امر خواستاریم که به این موضوع رسیدگی کنند و این مسئله را با همکاری ارگانهای مربوطه حل وفصل نمایند.

– گفتگو از احسان حاصل فروش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.