کد خبر : 54259
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 15:25

عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی:

مسئولین نسبت به الگوی کشت بی توجهی می کنند / با سرمایه گذاری ناچیز می توان الگوی کشت را اجرا کرد / کشاورزی باید قراردادی شود

مسئولین نسبت به الگوی کشت بی توجهی می کنند / با سرمایه گذاری ناچیز می توان الگوی کشت را اجرا کرد / کشاورزی باید قراردادی شود

مصوبه الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی است.

مصوبه الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی است.

عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: مصوبه الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی است.

علی خان محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای الگوی کشت را جز وظایف وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: اگر چه مسئولان اذعان می کنند که به اجرای مصوبه الگوی کشت نزدیک شدیم، اما به سبب نبود آمار دقیق و زیرساخت های لازم اجرا نشده است.

وی افزود: با وجود تنوع آب و هوا و اقلیم های مختلف به سهولت مصوبه الگوی کشت در ۳۲ استان کشور با سرمایه گذاری ناچیز وجود دارد.

خان محمدی با اشاره به اینکه برنامه و آمار دقیقی از تولید محصولات کشاورزی در دسترس نیست، بیان کرد: با وجود نبود اهرم و امکانات لازم، کشاورزان بر مبنای بازار اقدام به کشت می کنند، در حالیکه اجرای این مصوبه مستلزم برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه اجرای مصوبه الگوی کشت مستلزم برنامه دقیق است از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انتظار می رود هر چه سریع تمهیدات لازم را بیندیشد.

وی اجرای مصوبه الگوی کشت را مستلزم کشاورزی قراردادی دانست و گفت: با اجرای کشاورزی قراردادی، محصولات بر مبنای بازار داخل و صادرات تولید می شود که با این وجود شاهد لطمات بخش کشاورزی و هدر رفت منابع آبی و خاکی نباشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای مصوبه الگوی کشت شاهد کشت بی رویه محصولات کشاورزی نخواهیم بود، اظهار کرد: در حال حاضر افراد در شغل های مختلف به سبب بی توجهی مسئولان به اجرای مصوبه الگوی کشت اقدام به تولید می کنند که این امر بر هم ریختگی نظم بازار و زیان کشاورزان را در بر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Ali kordi سه شنبه , ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

ضمن تشکر از نگارنده محترم و جناب خان محمدی عزیز کشاورزی ایران ۴۰ سال از دنیا عقب افتاده و در اولین قدم میبایست بصورت قراردادی و الگوی کشت با حضور اتحادیه های واقعی نه تعاون روستایی آنهم با حضور کشاورزان و صاحب نظران واقعی این کار عملیاتی شود