کد خبر : 53710
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 9:58

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با دهقان نیوز:

مسئولین به داد کشاورزان برسید / کارگاه های بسته بندی خرما بدلیل کرونا تعطیلند / فکری برای مصرف خرمای بوشهر کنید

مسئولین به داد کشاورزان برسید / کارگاه های بسته بندی خرما بدلیل کرونا تعطیلند / فکری برای مصرف خرمای بوشهر کنید

مسئولین به داد کشاورزان برسید.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال ۹۸ محصول خرمای استان بوشهر دچار نوسانات شدید در بازار داخلی و صادرات آن بوده که مسائل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا منشا آن بوده اند و تقریبا ۷۰ درصد از تولید خرمای کشاورزان در سردخانه ها و انبارها نگهداری شد. امید کشاورزان به مصرف روزانه در ماه مبارک رمضان بوده که بدلیل وضعیت قرمزی که در خصوص کرونا در کشور داریم شاهد تعطیلی اجباری تعداد بسیاری از کارگاه های بسته بندی خرما هستیم.

یعقوب کرمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: باید بگویم که با این شرایط هیچگونه امیدی برای مصرف خرمای باقیمانده در استان نداریم.

وی گفت: با توجه به تجارب سالهای گذشته در صورت تداوم این وضعیت و از دست دادن فرصت ماه مبارک رمضان، بیش از ۶۰ هزار تن خرما در سردخانه ها و انبارها خواهند ماند و بلامصرف خواهد شد که تبعات خوبی در دوران پسا کرونا نخواهد داشت.

وی گفت: از مسئولین انتظار داریم که چاره ای به حال این کارگاه ها بیاندیشند و از ضرر و زیان آنها جلوگیری نمایند‌ چرا که فرصت در حال از دست رفتن است. با این رویه در سال جهش تولید صدها کشاورز، دیگر توان ادامه تولید نخواهند داشت و میزان قابل توجهی به بخش کشاورزی ما زیان وارد می شود. یا اجازه به بازگشایی این کارگاه ها با رعایت و نظارت کامل اصول بهداشتی دهید یا فکری دیگری برای جبران آن بکنید. مسئولین به داد کشاورزان برسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.