کد خبر : 54985
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 8:02

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی:

مسئولین به تشکلهای کشاورزی اهمیت نمی دهند / تشکلها باید مشاوران وزیر باشند / موفق نمی شویم وزیر را ببینیم!

مسئولین به تشکلهای کشاورزی اهمیت نمی دهند / تشکلها باید مشاوران وزیر باشند / موفق نمی شویم وزیر را ببینیم!

تشکلها باید در جهش تولید بسیار موثرتر باشند اما متاسفانه مسئولین به تشکلها اهمیت نمی دهند.

تشکلها باید در جهش تولید بسیار موثرتر باشند اما متاسفانه مسئولین به تشکلها اهمیت نمی دهند.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: امیدواریم با توجه به پاکدستی، تلاشهای جهادی، تسلط و و تجربه مهندس طهماسبی مدیرعامل جدید تعاون روستایی ایران شاهد بهبود امور باشیم.

محسن نقاشی در جریان نشست مدیرعامل جدید تعاون روستایی ایران با شورای مرکزی تشکلهای بخش کشاورزی تاکید کرد: تشکلها می توانند و باید در جهش تولید بسیار موثرتر باشند اما متاسفانه مسئولین به تشکلها اهمیت نمی دهند.

وی افزود: تشکلهای جهاد کشاورزی علیرغم انکه از بدنه جهاد کشاورزی می باشند و جزو متخصصین طراز اول می باشند و می توانند در امور بخش کشاورزی همراه و بهترین مشاوران برای وزیر باشند ولی متاسفانه مورد بی مهری از وزارتخانه خودی قرار می گیرند.

وی گفت: تشکلها با گذشت چند ماه هنوز موفق به دیدار با وزیر نشده اند در صورتی که در همین چند ماه و حتی روزهای اخیر، وزیر با واحدهای تولیدی و تشکلهای اداره تعاون و صنعت جلسه داشتند. چرا وزیر به بخش بازرگانی اهمیت می دهد ولی به تولید نه؟!

وی ادامه داد: چرا بهترین مشاوران و متخصصین وزیر، شورای تشکلهای کشاورزی نمی باشد؟

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: تولیدکنندگان در جهش تولید می توانند بهترین گزینه باشند. برابر قانون بهبود محیط کسب و کار، مسئولین الزام به نظرخواهی از تشکلهای مرتبط می باشند که متاسفانه این اتفاق صورت نمی گیرد.

نقاشی افزود: در مورد امکانات بلااستفاده تعاونی روستایی، فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران طی مکاتبات مستمری که با سازمان داشته تقاضای مکانهای متعلق به سازمان را شد و بازدیدهایی را هم داشته و تقاضای چند مکان را کرده است و مدیرعامل وقت آقای دکتر شیرزاد هم دستور صریح دادند که متاسفانه هیچ مکانی در حال حاضر تحویل فدراسیون نشده است در صورتی که می توانیم با تحویل مکان پیشنهادی حداقل ۵ هزار شغل ایجا کرد  و با ایجاد فروش اینترنتی، مشکل بزرگ اتحادیه های بخش کشاورزی را کاهش و صادرات بسیار بالایی را داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جهادی مدیرعامل جدید تعاون روستایی ایران در سال جهش تولید بتوانیم توسعه چشمگیری را ایجاد نماییم.

گفتنی است مدیرعامل تعاون روستایی ایران در این دیدار گفت: تشکلهای کشاورزی باید در امور این بخش فعالتر باشند و در جهت مطالبات کشاورزان اقدام موثرتری داشته باشند.

طهماسبی افزود: تشکلها نمایندگان قشر بزرگی هستند و از سرمایه اجتماعی بالایی برخودار می باشند و باید از این سرمایه در جهت پیشرفت اعضای خود تلاش موثر داشته باشند. لازم است هر چه سریعتر کارگروه های بازرگانی در بخش داخلی و صادرات و واردات تشکیل شود و تشکلها در این امور هر طرحی دارند ارایه کنند و ما هم حتما در این امور همراه تشکلها هستم.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی امکانات بسیار زیادی دارد و تشکلها باید از از این امکانات استفاده کنند. تشکلها باید در راهی که پیش رو دارند تلاش کنند و پیگیری های مستمر داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.