کد خبر : 56930
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 15:10

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

محدودیتی برای اعطاء تسهیلات کاشت گیاهان دارویی نداریم / اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با کاشت گیاهان دارویی

محدودیتی برای اعطاء تسهیلات کاشت گیاهان دارویی نداریم / اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با کاشت گیاهان دارویی

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه کشت گیاهان دارویی کشور اختصاص یافت.

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه کشت گیاهان دارویی کشور اختصاص یافت.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در یک سند راهبردی همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه، یک هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشت گیاهان دارویی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمد مهدی برومندی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اعطاء تسهیلات به منظور کاشت گیاهان دارویی نداریم ابراز کرد: از این راهکار قانونی می توان برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی کشت متناسب با آمایش سرزمین و ظرفیت های کشور به عنوان یکی از مهمترین و محوری ترین موضوعاتی است که امروز روی میز وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اظهار کرد: کشاورزی ایران معیشتی و مردم محور است و اجرای الگوی کشت نیاز به هماهنگی با سایر بخش‌های دولت دارد.

به گفته برومندی، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید در واحد سطح و تولید محصول یکنواخت خارج از فصل، از جمله مزایای کشت گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقلیمی کشور، ضرورت توسعه گلخانه ها به عنوان یک دستور کار روی میز وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴، سطح گلخانه‌ای کشور باید به ۴۸ هزار هکتار برسد که در حال حاضر ۲۵ هزار است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و در جنگ اقتصادی صحنه جنگ سفره‌های مردم و غذا است، افزود: مجموعه جهاد کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی در صف اول این جنگ قرار دارند و با وجود همه فشارها و محدودیت‌ها، تنها بخشی که رشد اقتصادی مثبت داشته بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزان و مدیران این بخش موفق شدند تحریم ها را شکست دهند، ابراز کرد: علاوه بر ایجاد امنیت غذایی کشور به تولید مازاد بر مصرف و صادرات در این بخش دست پیدا کردیم و فقط در سال ۱۳۹۹  بخش کشاورزی کشور ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به صادرات محصولات باغبانی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.