کد خبر : 58413
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مهر 1401 - 8:12

مالکان زمین های کشاورزی سند تک برگ نگیرند، از دریافت تسهیلات دولتی محروم می‌شوند

مالکان زمین های کشاورزی سند تک برگ نگیرند، از دریافت تسهیلات دولتی محروم می‌شوند
مالکان زمین های کشاورزی سند تک برگ نگیرند، از دریافت تسهیلات دولتی محروم می‌شوند

مالکان زمین های کشاورزی سند تک برگ نگیرند، از دریافت تسهیلات دولتی محروم می‌شوند
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال آینده به مالکان کلیه اراضی کشاورزی که مشکلی برای دریافت سند ندارند یا با وجود داشتن سند دفترچه‌ای برای دریافت سند تک برگ اقدام نکرده‌ باشند، هیچ گونه خدمتی ارائه نمی‌شود.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، وزیر جهاد کشاورزی در سیزدهمین جلسه قرارگاه ملی صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: از ابتدای سال آینده به مالکان کلیه اراضی کشاورزی که مشکلی برای دریافت سند ندارند یا با وجود داشتن سند دفترچه‌ای برای دریافت سند تک برگ اقدام نکرده‌ باشند، هیچ گونه خدمتی از جمله تسهیلات بانکی و تسهیلات اجرای سامانه‌های نوین آبیاری داده نمی‌شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد با تأکید بر اهمیت رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی برای دولت افزود: در مناطقی که مشکلی بابت رفع تداخلات وجود ندارد، باید در زمان کمتری شاهد صدور اسناد کشاورزی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ادامه داد: مناطقی که مشکل تداخلات اراضی کشاورزی را ندارند باید تا پایان سال ۱۴۰۱ برای آنها سند صادر شود.

ساداتی‌نژاد برای دستیابی به این هدف بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف تاکید کرد و از رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استانها خواست از نیرو، امکانات، توانمندی‌های این بخش به‌خوبی استفاده کنند.

تداخلات اراضی کشاورزی در سه استان تا پایان سال به‌طور کامل رفع می‌شود

نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور در سیزدهمین قرارگاه ملی صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه زمین برگزار شد، گفت: کلیه اراضی کشاورزی در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و قزوین، تا پایان سال جاری رفع تداخل می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه استان یزد با ۴۲ درصد رفع تداخل در شش ماه گذشته، بالاترین سرعت در رفع تداخلات اراضی کشاورزی را در داشته است، افزود: در استان‌های زنجان با ۶۳ درصد و قزوین و ایلام با ۵۷ درصد نیز بیشترین اقدام برای رفع تداخل انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان‌های بوشهر، کرمان، خوزستان و تهران نیز کمترین آمار رفع تداخلات در اراضی کشاورزی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی باید در کنار هم پیگیری و انجام شود، تأکید کرد: نباید صدورسند برای زمین‌هایی که تداخل و مشکلی ندارد، به دلیل رفع تداخل اراضی در سایر مناطق، با وقفه همراه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.