کد خبر : 58815
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 4:28

عضو هیات رئیسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

قیمت گندم را افزایش دهید / نسل جوان رغبتی به کشاورزی ندارد / باید تشکلهای کشاورزی در تعیین قیمت گندم نقش داشته باشند / قیمت گندم باید بیش از ۲۰ هزار تومان باشد

قیمت گندم را افزایش دهید / نسل جوان رغبتی به کشاورزی ندارد / باید تشکلهای کشاورزی در تعیین قیمت گندم نقش داشته باشند / قیمت گندم باید بیش از ۲۰ هزار تومان باشد
قیمت گندم را افزایش دهید

عضو هیات رئیسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: با توجه به افزایش زیاد هزینه های تولید در بخش کشاورزی لازم است که نرخ خرید تضمینی گندم هم متناسب با این هزینه ها باشد. قیمت گندم را افزایش دهید.

علی کاظمی به دهقان نیوز گفت: با این قیمتی که چند ماه پیش برای خرید تضمینی گندم اعلام شد عملا به تولیدکنندگان گندم بی مهری شده و کشاورزان انگیزه ای برای کشت این محصول مهم ندارند.

وی با بیان اینکه با این شرایط نسل جوان رغبتی به کار کشاورزی ندارد گفت: گندم یک محصول مهم و استراتژیک است و برای رشد تولید در این محصول باید کشاورزان برای تولید انگیزه داشته باشند.

وی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تشکلهای کشاورزی در زمینه تعیین قیمت گندم نقش موثری داشته باشند و در قالب کمیته های ارزیابی قیمت محصولات کشاورزی در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند.

عضو هیات رئیسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور به دهقان نیوز گفت: با این هزینه های تولید در بخش کشاورزی باید قیمت خرید تضمینی گندم بیش از ۲۰ هزار تومان باشد. البته قیمت تولید در مناطق کشور متفاوت است و لازم است در این رابطه از نظرات تولیدکنندگان مناطق مختلف بهره گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.