کد خبر : 55083
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 18:18

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت تمام شده گندم ۵۰۰۰ تومان است / دولت می خواهد قیمت گندم ۳۵۰۰ تومان اعلام شود!

قیمت تمام شده گندم ۵۰۰۰ تومان است / دولت می خواهد قیمت گندم ۳۵۰۰ تومان اعلام شود!

قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم ۵ هزار تومان است.

قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم ۵ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم ۵ هزار تومان است و در صورت اعمال قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی شاهد کاهش سطح زیر کشت و میزان برداشت می‌شویم.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌گو با خانه ملت، در خصوص حذف تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات کود شیمیایی، گفت: توقف تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات کودهای شیمایی توسط دولت به یک‌باره قیمت این نهاده مورد نیاز کشاورزان را ۵ برابر افزایش داده می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از نیاز کشاورزان به کود با استفاده از کود شیمیایی ازت تامین می‌شود و این نوع کود افزایش قیمت نداشته است، ادامه داد: ارز تخصیصی به واردات کود شیمایی فسفاته و پتاسه به نیمایی تغییر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سیفی‌جات افزایش قیمت کود شیمیایی  به صورت مستقیم در قیمت محصول نهایی اعمال می‌شود، عنوان کرد: افزایش قیمت کود شیمیایی تاثیرات مخربی در زمینه تولید محصولات اساسی مانند دانه‌های روغنی، چغندر قند و گندم دارد، اما به دلیل تضمینی بودن نوع خرید امکان افزایش قیمت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بالا بودن قیمت کود شیمیایی و در مقابل آن پایین بودن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث کاهش تولید می‌شود، گفت: دولت به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده اما وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را ارائه کرده است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم ۵ هزار تومان است و در صورت اعمال قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی این محصول استراتژیک شاهد کاهش سطح زیر کشت و میزان برداشت می‌شویم، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گندم وارداتی حدود ۶ هزار تومان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.