کد خبر : 54827
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1399 - 9:10

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با دهقان نیوز:

قول وزرای کشاورزی برای تقویت نظام صنفی کشاورزی بی نتیجه بود / نیروهای دولتی نباید در تشکلهای کشاورزی دخالت کنند / تشکل نظام صنفی کشاورزی باید منسجم شود

قول وزرای کشاورزی برای تقویت نظام صنفی کشاورزی بی نتیجه بود / نیروهای دولتی نباید در تشکلهای کشاورزی دخالت کنند / تشکل نظام صنفی کشاورزی باید منسجم شود

وزیر جهاد کشاورزی باید هویت را به کشاورزان برگرداند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید هویت را به کشاورزان برگرداند.

فرزاد امیری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در دهه دوم تاسیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور هستیم. دهه ای که کشاورزان، خود باید در تعیین سرنوشت کاری خود دخیل باشند و مدیریت تشکل قانونمدار نظام صنفی کشاورزی را بعهده بگیرند و در مجامع تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: چندین وزیر روی کار آمدند و همه قول ساماندهی و تقویت تشکل نظام صنفی کشاورزی را وعده دادند. پروانه فعالیت نظام صنفی بعنوان مدرک شغلی معتبر تلقی شده و جهت اجرا و اعلام به سازمانها و نهادهای مرتبط ابلاغیه گردید و دهها مکاتبه و دستورالعمل صادر شد اما نتیجه نداشت.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید تکلیف بهره برداران و مولدان بخش کشاورزی را روشن کند. اگر پروانه صنف، مدرک معتبر شغلی محسوب می شود چرا رسما به تمام دستگاهها اعلام نمی کنید؟

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی برای بیمه نمودن کشاورزان، شرط اصلی بیمه شدن را ارائه پروانه معتبر نظام صنفی بصورت رسما و قانونا اعلام نموده است در حالیکه وزارتخانه جهاد کشاورزی و معاونت ها و روسای جهاد کشاورزی تعلل می کنند و تاکنون به این باور قطعی نرسیده اند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه به دهقان نیوز گفت: آیا وقت آن نرسیده که حجت را تمام کرده و با ابلاغیه ای جامع، پروانه فعالیت را معتبر و در ارائه خدمات بعنوان مدرک معتبر شغلی مطالبه گردد. تجربه شکست و رکود خیلی از تشکلها بخاطر دخالت نیروهای دولتی در مدیریت تشکلها و تعیین خط مشی و اهداف آنها با ساختارهای سازمان جهاد کشاورزی در استانها و تضمین منافع شخصی آنها که ارجح تر از منافع جمعی بود باعث عدم توفیق آن تشکلها بود.

امیری گفت: کنترل مطالبه گری و بها ندادن به پیشنهادات و راهکارهای نخبگان و کشاورزان پیشرو، خود مانعی در پیشرفت و جهش تولید بوده و اگر عزم وزارتخانه بر خودکفایی و اجرای الگوی کشت می باشد گریزی نیست غیر از تقویت این تشکل مردم نهاد که مطابق با اساسنامه و آیین نامه اجرایی در مجلس و هیات محترم دولت، نماینده واقعی و قانونی بهره برداران بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی افزود: قوانین ابتر و موازی کاریها در فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی که تصمیم گیرنده مطلق آن و تعیین تعرفه ها و … در اختیار آن وزارتخانه بوده و دریافت هزینه های بسیار زیاد در صدور مجوزها که نوعی کاغذ فروشی بدون ضمانت و ضابطه مند بوده در کارگاهها و پروژه های صنعتی و نیمه صنعتی کشاورزی که با شعار اشتغال زایی و افزایش تولید در واحد سطح صورت می پذیرد باعث رکود و اعتراض کارشناسان متقاضی طرح ها گردیده است.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید خط مشی و برنامه های خود را برای ارائه خدمات به کشاورزان در این دو تشکل هم عرض که یکی باید کارشناسان کشاورزی را تقویت و نظام صنفی هم باید کشاورزان را یاری و حمایت نماید را رسما مشخص کنید.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در سال جهش تولید و برای اینکه بتواند وزیری موفق و عملگرا شناخته شود و براحتی از تجربیات و دانش این تشکلها برخوردار شود و بتواند کشاورزی رها شده و روستاهای بی نشاط و خالی از نیروهای جوان با حفظ پتانسیل های تولید را مجددا به چرخه کار و فعالیت برگرداند، منسجم کردن تشکل نظام صنفی کشاورزی و اعتبار پروانه شغلی در محاکم اداری، قضایی و بانکها که هویت را به مولدان بخش برمی گرداند خواهد بود‌.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید از این تشکل منسجم و قانونمند که در سراسر کشور و حدود ۴۳۰ شهرستان دفتر کار دارد و حدود یک و نیم میلیون نفر از کشاورزان عضو آن هستند و یک ظرفیت فوق العاده ارزشمند که با اجرای یکسری سیاست های حمایتی و بنیادین می توانید در کنار سازمانها و ادارات شهرستانی و استانی بعنوان یک بازوی قوی و توانمند در ارتقای تولید و اجرای سیاست های کلان وزارتخانه از آن بهره جست باید نهایت استفاده و بهره را ببرد و نهایتا این تشکل و کشاورزان را از این قوانین دست و پاگیر و بروکراسی های اداری و موازی کاریها خلاصی بخشید.

 وی در پایان گفت: اگر در اجرای سیاست ها و توفیقات سایر کشورها متمرکز شوید خواهید دید که پاشنه آشیل تمام موفقیت ها، حمایت و بهره گرفتن کامل از امکانات و نیروهای موثر و توانمند از این تشکلها بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.