کد خبر : 55701
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 9:06

قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد

قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد

یک نماینده مجلس گفت: قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد.

یک نماینده مجلس گفت: قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد.
علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با ایرنا گفت: طرح خرید محصولات کشاورزی با مشارکت کشاورزان برای قیمت‌گذاری توسط مجلس اصلاح شد.

وی بیان کرد: طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اولین طرح‌های مجلس یازدهم تصویب و برای اجرا در انتظار تایید شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته، قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورایی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد.

علیزاده ادامه داد: قیمت‌گذاری پایین گندم در سال‌های گذشته، نیازمندی کشور به واردات و بی‌اعتمادی کشاورزان به فروش گندم به دولت را به همراه داشت که مجلس شورای اسلامی با طرح جدید به دنبال رفع مشکلات بود.

وی افزود: در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مسوولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی و شورای جدید قیمت‌گذاری است که شامل وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سه مسوول اتحادیه کشاورزی مردمی، رییس سازمان برنامه و بودجه و سه کشاورز است و مصوبات این شورا، مصوبه دولت محسوب می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ میلیون تُن گندم توسط کشاورزان تولید شد که ۷.۵ تن از آن توسط دولت خریداری شد و کشور برای جبران کمبود گندم مجبور به واردات ۳.۵ تن گندم به ارزش یک میلیارد دلار شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک، اجرای طرح جدید علاوه بر تقویت کشاورزان، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طرح جدید، سازمان برنامه و بودجه موظف شده است از سال آینده به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم را تأمین کند تا به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.