کد خبر : 57862
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 8:21

فروش اموال وزارت جهاد برای تامین منابع مالی توسعه بخش کشاورزی

فروش اموال وزارت جهاد برای تامین منابع مالی توسعه بخش کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی موظف به فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال خود برای تامین سهم مشارکت دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی، وزارت جهاد کشاورزی را موظف به فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال خود برای تامین سهم مشارکت دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردند.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ح) تبصره ۸ ماده واحده لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (ح) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

– وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد(۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از ۲۱۰۲۳۲ مندرج در جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

همچنین در بخش هزینه ای این بند که هنوز نوبت به بررسی آن در صحن علنی نرسیده؛ آمده است: وجوه حاصل از این محل پس از واریز به حسابی که به همین منظور نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود از محل ردیف ۴۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره(۹) به صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی، تخصصی و محصولی واریز می شود تا با ابلاغ وزارت جهادکشاورزی صرف تأمین سهم مشارکت دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کمک های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه نهاده و محصول با اولویت اجرای الگوی کشت، تحقیق و توسعه کشاورزی دانش بنیان و فناورانه و همچنین مرغ لاین آرین و صنعت طیور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، کشاورزی قراردادی، توسعه کشاورزی نوین و سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، عملیات آب و خاک، آبرسانی و راههای عشایری، مدیریت اصلاح و بهبود خاک های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تضمین سرمایه‌گذاری صادرات محصولات کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط شود.

همچنین وزارت جهادکشاورزی مکلف است اقدام لازم برای افزایش میزان تولید داخلی محصولات اساسی کشاورزی به میزان حداقل ده درصد(۱۰%) نسبت به سال ۱۴۰۰، بویژه در زمینه تولید گندم، جو، دانه‌های روغنی، آبرسانی و راههای عشایری با اولویت مناطق محروم به عمل آورد و هر سه ماه گزارش آن را به کمیسیون های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه نماید.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهادکشاورزی،کشور و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.