کد خبر : 58930
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 16:27

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی یک آسیب جدی است / توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز افزایش درآمد کشاورزان است

فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی یک آسیب جدی است / توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز افزایش درآمد کشاورزان است
توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز تحول بنیادین کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان است

توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز تحول بنیادین کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از خانه ملت، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی با موضوع ادوات و ماشین‌آلات، نهاده‌ها و سیستم آبیاری با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع ظبیعی و محیط زیست مجلس، معاون وزیر و رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مدیران، کارشناسان و بهره‌برداران این حوزه در محل نمایشگاه دائمی گلستان شیراز برگزار شد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید بر اینکه ارتقاء توان تولید در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و دامپروری در حوزه‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعی و باغی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صنعتی در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش تأثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت حرکت به سمت کشاورزی مدرن، ادامه داد: یکی از راهبردهای برون‌رفت مشکلات معیشتی کشاورزان مربوط به توسعه مکانیزاسیون و صنایع بخش کشاورزی و دامپروری است که بایستی شرایط مناسب برای پیشبرد اهداف این بخش فراهم بشود.

عسکری افزایش ظرفیت‌های تولیدی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی را مهم و ضروری برشمرد و افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی به عنوان قلب تپنده مکانیزه کردن بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا باید تولید محصولات داخلی این صنعت نیز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: بایستی تولید ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی همانند تراکتورسازی تبریز در تمامی نقاط کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا پیگیری شود که در این راستا بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انتظار داریم تراکتورسازی فارس با مشارکت بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی با تولیدات صنعتی انبوه راه‌اندازی شود.

این نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس در رابطه با راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان افزایش اعتبارات در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را یک سرمایه‌گذاری پایدار ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در قانون سالیانه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا با بانک‌های عامل بتوانیم خط اعتباری صنعتی این حوزه را فعال‌تر کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.