کد خبر : 53667
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399 - 9:51

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

طرح همگام با کشاورز را بصورت مجازی اجرا می کنیم / هوشمندسازی کشاورزی بزودی عملیاتی می شود

طرح همگام با کشاورز را بصورت مجازی اجرا می کنیم / هوشمندسازی کشاورزی بزودی عملیاتی می شود

هوشمندسازی کشاورزی در سال جهش تولید بزودی عملیاتی می گردد.

هوشمندسازی کشاورزی که در دستور کار مجمع ملی خبرگان کشاورزی قرار داشت در سال جهش تولید بزودی عملیاتی می گردد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: در سال گذشته یعنی سال رونق تولید، مجمع ملی خبرگان کشاورزی با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی مابین در راستای اجرای طرح همگام با کشاورز برنامه ساماندهی استانی را با معرفی ۳۲ نماینده خبرگان انجام داد و آئین نامه ای را تدوین کرد و قرار بود در کل کشور عملیاتی شود که متاسفانه با وضعیت شیوع  ویروس کرنا، بهره برداری از تفاهم نامه و آئین نامه به سال ۱۳۹۹ موکول گشت.

محمد جعفری فشارکی به دهقان نیوز گفت: مجمع ملی خبرگان کشاورزی با مصوبه هیئت مدیره در نظر دارد در سال جدید که نامگذاری آن توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید اختصاص یافت، عملیاتی نمودن طرح همگام با کشاورز و انتقال یافته ها را به سایر کشاورزان بصورت مجازی اعمال کند.

وی افزود: در مورد هوشمندسازی کشاورزی نیز که در دستور کار مجمع ملی خبرگان کشاورزی قرار داشت با برنامه ریزی غیرحضوری با درایت و مدیریت نمایندگان خبرگان کشاورزی در سطح استانی و شهرستانی در سال جهش تولید بزودی عملیاتی می گردد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در بخشی دیگر با اشاره به شیوع کرونا در تاثیر آن در بخش کشاورزی گفت: در همین خصوص نامه ای به شرح زیر خطاب به دکتر خاوازی رییس سازمان تحقیقات کشاورزی ارسال کرده ایم.

کشاورزان ایران در وضعیت فعلی با احترام گذاشتن به قوانین صادره استانی و شهرستانی به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرنا به جهت اینکه مزارع و مراکز تولید اعم از گلخانه، باغات، دامداری، مرغداری، تولید قارچ، صنایع تبدیلی وغیره در خارج از شهرها و روستاها قرار دارد و بعضا امکانات مستقر شدن با خانواده در آن مکانها غیر ممکن می باشد و بهره برداران مجبور به تردد بین محل تولید و منزل مسکونی می باشند و این موضوع مشکلاتی را از نظر ایاب و ذهاب بوجود آورده  و حتی تردد و بارگیری محصولات از مرکز تولید تا میادین و بازار مصرف نیز تحت شعاع این قوانین است. در مورد آموزش و ترویج و دفع آفات نیز نمی توان با تجمع  و حضور کارشناسان اعمال وظیفه نمود. با توجه به اینکه بعضی مناطق کشور با سرمازدگی و خرابی ناشی از سیل نیز روبرو شده که نیاز به  مدیریت با وضع موجود اعمال قوانین جدید بحرانی لازم و ضروری است. خواهشمند است سیاستگذاری  به هر نحوی که ستاد مبازه با کرونا و نهایتا مصوبه هیئت دولت در رفع مشکلات فوق الذکر می تواند اعمال کند در چهارچوبی به کل کشور ابلاغ گردد. لازم به ذکر است پروانه های بهره برداری صادره جهاد کشاورزی، پروانه های نظام صنفی کشاورزی و دفترچه های صادره از سوی مراکز خدمات و ترویج جهاد کشاورزی می تواند هویت کشاورزان را مشخص کند. در مورد آموزش و ترویج پیشنهاد می گردد با همکاری مجمع ملی خبرگان کشاورزی در فضای مجازی و یا شبکه تلویزیونی می توانیم  به این مهم دستیابیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.