کد خبر : 52887
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آذر 1398 - 14:27

شرایط واگذاری اراضی دولتی و ملی برای کشاورزی

شرایط واگذاری اراضی دولتی و ملی برای کشاورزی

اختیارات بخشی از ضوابط واگذاری ا راضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و تولیدی به ادارات منابع طبیعی استان ها سپرده شده است.

 مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به واگذاری اراضی دولتی و ملی توسط ادارات منابع طبیعی استان‌ها، گفت: بر این اساس واگذاری اراضی در مراکز استان ها برای طرح های کشاورزی حداکثر ۵۰هکتار، برای شهرستان ها حداکثر ۲۰۰هکتار و برای شهرک های کشاورزی ۵۰۰ هکتار تعیین شده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا همتی در گردهمایی معاونین حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در بندرعباس گفت: اختیارات بخشی از ضوابط واگذاری ا راضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و تولیدی به ادارات منابع طبیعی استان ها سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ماده ۳ مدیریت منابع طبیعی از وظایف اساسی ماست افزود: حدود ۱۰ هزار طرح مدیریت منابع طبیعی مشمول ماده ۳ در کشور است. این طرح ها در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در حال اجراست.

همتی همچنین گفت: اگر سازمان جنگل ها بخواهد تمام عرصه های را به خوبی تحت مدیریت قرار دهد حتما باید طرح را اقتصادی و با مشارکت مردم انجام دهد.

به گفته وی کلیه طرح های مربوط به ماده ۳ منابع طبیعی باید به مزایده گذاسته شود البته این طرح برای افراد بومی و محلی که دارای مجوز پروانه چرا و طرح مرتعداری هستند و یا افراد دارای مجوز گردشگری مستثنی خواهد بود و نیاز به مزایده ندارد.

مدیر کل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل ها گفت: دستگاههای عمومی و نهاد غیر دولتی از شمول برگزاری مزایده خارج هستند و واگذاری پارک های جنگلی در حریم شهرها به شهرداری بر اساس ماده ۷۹ قانون محاسبات عمومی جاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 13 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.