کد خبر : 53188
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 3:30

دبیر نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با دهقان نیوز:

سیل کشاورزی سیستان و بلوچستان را نابود کرد / جهاد کشاورزی کاری نکرد / کسی به فکر کشاورزان و دامداران نیست

سیل کشاورزی سیستان و بلوچستان را نابود کرد / جهاد کشاورزی کاری نکرد / کسی به فکر کشاورزان و دامداران نیست

هستی و نیستی کشاورزان و دامداران را سیل برد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هستی و نیستی کشاورزان و دامداران را سیل برد.

ضرغام بامری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در اثر سیلاب نابود شده و انواع دام و طیور از جمله شتر و گاو و گوسفند و ماکیان در اثر سیل از بین رفت و مردم فقط توانستند جان خود را نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه این چنین سیلی در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است گفت: در اراضی که فکر نمی کردند سیل روانه شود خانه سازی و کشاورزی و دامداری انجام شده اما تماما نابود گردید.

وی افزود: جهاد کشاورزی تا کنون هیچ کاری انجام نداده و حتی گروه کارشناسی جهت نظارت و برآورد خسارتها به مناطق اعزام نکرده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: قبلا بارها و بارها با مسئولین استانی در خصوص باز کردن سد زیردان صحبت ها و جلساتی برگزار شد که آب را در اختیار کشاورزان قرار دهند و صرفا آب را به صنایع  خاص ندهند اما دیدیم که با بارندگی اخیر همان سد بلای جان و زندگی  مردم شد.

 بامری در پایان به دهقان نیوز گفت: با توجه به اینکه طبق گفته کارشناسان هواشناسی سامانه بارشی جدید و سنگین دیگری در راه است تا الان هیچ مسئولی به فکر مردم خصوصا کشاورزان و دامداران نیست و نمی توانند پیش بینی کنند و راه و چاره ای بیاندیشند حداقل از مردم شریف ایران تقاضای کمک رسانی به سیل زدگان می رود چون مسئولین کاری نمی کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.