کد خبر : 54062
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 14:28

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با دهقان نیوز:

سهمیه سوخت بخش کشاورزی کافی نیست / پیگیریها بی نتیجه است! / مسئولین فکری کنند

سهمیه سوخت بخش کشاورزی کافی نیست / پیگیریها بی نتیجه است! / مسئولین فکری کنند

کشاورزی با تهدیدات زیربنایی مواجه است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر گفت: سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی کافی نیست. کشاورزی با تهدیدات زیربنایی مواجه است.

جعفر جعفری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: اصلی ترین روش امرار معاش مردم استان بوشهر کشاورزی است. مدتی است که سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی خصوصا تراکتور کاهش پیدا کرده بطوریکه کشاورزان با این سهمیه قادر به انجام امورات نیستند و این مسئله باعث نارضایتی عمومی آنان شده است. متاسفانه پیگیریهای مستمر در این مورد بی نتیجه مانده است.

وی افزود: عمده باغات نخل و نخلستانهای عظیم استان بوشهر در دو شهر دشتستان و تنگستان واقع شده اند. سهمیه سوخت برای اداره نخلستانها کم است. در راستای توسعه بخش کشاورزی و امنیت معاش مردم و رضایت کشاورزان انتظار داریم مسئولین برای افزایش سهمیه سوخت اقدام کنند.

وی گفت: کاستیها و تهدیدات عدیده زیربنایی در بخش کشاورزی وجود دارد از جمله این تهدیدات خصوصا در فصل گرما خطر آتش سوزی و حریق مزارع و باغات می باشد که سالیانه شاهد بروز آن هستیم و منجر به خسارات مالی زیادی به کشاورزان شده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان بوشهر به دهقان نیوز گفت: فقدان امکانات لازم و استاندارد نظیر ایستگاه های آتش نشانی ویژه بخش کشاورزی در شهرستانها و مناطق با توان بالای کشاورزی احساس می شود. انتظار داریم در این خصوص نیز مسئولین چاره ای بیاندیشند و نسبت به راه اندازی چنین ایستگاه های جدید در شهرستانها گام بردارند و یا در صورت عدم امکان ایجاد چنین ایستگاه هایی، حتی الامکان نسبت به تامین خودروهای مجهز و پرقدرت و همچنین امکانات بروز ویژه اطفای حریق بخش کشاورزی در ایستگاه های آتش نشانی شهرستانها اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۴۹

۱۸۰۰لیتر واسه یه تراکتور ۶سیلندر جفت اونم برای ۳ماه که دوهفته تموم میشه بقیه اون سه ماهه باید آزاد بخری عجب حمایت از کشاورزان