کد خبر : 55462
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 8:45

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی:

زمین کشاورزی را به عنوان وثیقه بپذیرید / کشاورزان نمی توانند سند شهری برای ضمانت تهیه کنند! / کشاورزان اگر حمایت شوند به سمت کشت گلخانه ای می روند

زمین کشاورزی را به عنوان وثیقه بپذیرید / کشاورزان نمی توانند سند شهری برای ضمانت تهیه کنند! / کشاورزان اگر حمایت شوند به سمت کشت گلخانه ای می روند

شرط پذیرش اسناد شهری به عنوان وثیقه، مانعی برای دریافت تسهیلات کشاورزی است.

شرط پذیرش اسناد شهری به عنوان وثیقه، مانعی برای دریافت تسهیلات کشاورزی است.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: رفع موانع دریافت تسهیلات کشاورزی مستلزم این است که بانک برای پرداخت تسهیلات، اسناد اراضی کشاورزی را به عنوان وثیقه بپذیرد نه اینکه فقط سند شهری بخواهد.

کامران ساروقی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی موجود در کشور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی بیشتر به سمت کشت محصولات گلخانه‌ای است که اقدام پسندیده و قابل قبولی است.

وی افزود: البته وزارت نیرو در بحث مدیریت منابع آبی، ناکارآمد بوده و عملکرد قابل قبولی نداشته اما به هر حال موظف به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی شده تا از فروش غیر قانونی آب جلوگیری شود.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی عنوان کرد: کشاورزان ما آمادگی دارند در صورت حمایت دولت و ارائه تسهیلات، به سمت کشت محصولات گلخانه ای بروند.

وی با اشاره به افزایش راندمان تولید در کشت گلخانه‌ای، تصریح کرد: میزان ظرفیت و تولید محصولات کشاورزی با کشت گلخانه‌ای، ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش می‌یابد ضمن اینکه در منابع آبی نیز ۹۰ درصد صرفه جویی خواهد شد.

ساروقی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از کشت گلخانه‌ای هیدروپونیک، بدون استفاده از خاک و سموم شیمیایی و بدون توجه به اقلیم منطقه می‌توان با راندمان بالا در هر نقطه‌ای از کشور محصولات کشاورزی تولید و صادر کرد.

وی بیان کرد: مشکل فعلی کشاورزان ما، اخذ وثیقه تسهیلات از طرف دولت است که اگر دولت همکاری کرده و همان زمین کشاورزی و یا ملک روستایی کشاورزان را به عنوان وثیقه تسهیلات قبول کند، بخش عظیمی از مشکلات، حل خواهد شد.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: متأسفانه هنگام ارائه تسهیلات به کشاورزان، از آنان درخواست سند شهری می کنند که این امر برای کشاورزان مقدور نیست، بنابراین باید متحمل هزینه گزاف تهیه سند شهری شوند.

وی افزود: هم اکنون تهیه یک هکتار گلخانه، به حدود سه میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این رقم را دولت باید به وسیله تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار دهد و سند زمین کشاورزی را به عنوان وثیقه دریافت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.