کد خبر : 52834
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1398 - 14:24

رییس قوه قضاییه در دیدار با تشکل‌های کشاورزی چه گفت؟

رییس قوه قضاییه در دیدار با تشکل‌های کشاورزی چه گفت؟

کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد و نباید توجه به صنعت موجب غفلت از کشاورزان و تولیدات آنها شود.

کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد و نباید توجه به صنعت موجب غفلت از کشاورزان و تولیدات آنها شود.

رییس قوه قضاییه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی اصفهان گفت: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی با تاکید بر اینکه باید در کشاورزی به خودکفایی رسید گفت: دستیابی به خودکفایی در کشاورزی نیازمند نکاتی است. نکته اول حمایت قانونی از کشاورز است و همچنین باید حمایت مالی از کشاورزان در قالب پرداخت تسهیلات به آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد و نباید توجه به صنعت موجب غفلت از کشاورزان و تولیدات آنها شود.

رییس قوه قضاییه همچنین بر حمایت قضایی از کشاورزان تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی برای کشاورزان تاسیس گردد و از خود کشاورزان و ریش سفیدان آنها برای حل و فصل مشکلاتشان استفاده شود.

وی بر ضرورت حمایت دولت از کشاورزان تاکید و اضافه کرد : سیاستهای حمایتی همه جانبه دولت از کشاورزان باید حرف اول را بزند.

وی بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتر از کشاورزان خریداری شود تا همچون گذشته بتوانیم در این زمینه به استقلال دست یابیم.

حجت الاسلام رییسی گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت خشکسالی باید در نوع مصرف آب در بخش آشامیدنی و کشاورزی توجه شود.

وی یادآور شد حق آبه یا حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت کشاورزان و تولید کنندگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

 وی با اشاره به مساله واردات و صحبت های اخیر رهبر انقلاب در جمع صنعت گران و کارآفرینان گفت: نباید کالایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد وارد شود و باید هزینه آن به مولد و سرمایه گذار داده شود تا در مسیر رونق تولید و به نفع کشور و رونق تولید هزینه شود تا به سمت توسعه اقتصادی گام برداریم.

رییس قوه قضاییه به مساله واسطه و دلالان اشاره کرد و گفت باید با نگاهی جامع نسبت به این قضیه فاصله بین تولید و مصرف را کوتاه کرد که این امر به نفع کشاورز و مصرف کننده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

تهسیلات ک میدین سه برابر از کشاورزان میگیرن تا اخر عمرشون باید به دولت کار کنن یا کمباین ۳۰۰ تومن نقدیش۶ساله ۶۰۰ تومن میشه باسودش این چجور حمایته

محسن یکشنبه , ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۷:۱۰

با این قیمت خرید گندم باید تا دو سال دیگه قید تولید را زد و به دلالی رو آورد همه چیز با دلار میره بالا گندم سالی بیست درصد گرون میشه