کد خبر : 59702
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 6:02

روند کاهش قیمت گوشت گوسفندی با اقدامات تنظیم بازاری دولت

روند کاهش قیمت گوشت گوسفندی با اقدامات تنظیم بازاری دولت
روند کاهشی قیمت گوشت گوسفندی با عرضه به موقع گوشت داخلی و گوشت قرمز وارداتی آغاز شد

 قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: روند کاهشی قیمت گوشت گوسفندی با عرضه به موقع گوشت داخلی و گوشت قرمز وارداتی آغاز شد و هر کیلو گوشت گوسفندی به ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تومان رسید.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان‌پاک در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تأمین نهاده‌های دامی و کنترل شده گوشت قرمز منجر به روند کاهشی قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده است.

وی افزود: مصرف گوشت در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد این در حالی است که با تأمین به موقع گوشت روند تثبیت و حتی کاهش قیمت اتفاق افتاده است ضمن اینکه تولید باید برای تولیدکننده و برای مصرف‌کننده به صرفه باشد از این رو گوشت شقه گوسفندی کیلویی ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است که قیمت مناسبی به نظر می رسد.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تلاش وزارت جهاد کشاورزی مدیریت در بازار با واردات مدیریت شده گوشت قرمز و همچنین تأمین مستمر نهاده‌های تولید دام و طیور است ضمن اینکه این واردات مدیریت شده حداقلی بوده تا به تولید داخل لطمه وارد نکند.

وی با بیان اینکه در صورتی که ثبات در تأمین نهاده‌های دامی اتفاق افتد، روند کاهشی قیمت گوسفندی ادامه خواهد داشت، گفت: عرضه جو در سامانه بازارگاه صد درصد افزایش یافته است. جو در این سامانه کیلویی هشت هزار تا ۸هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت مصوب جو ۱۱هزار و۲۰۰ تومان بوده یعنی ۳۰ درصد کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود که این مسأله به کاهش هزینه تمام‌شده دامدار منجر می‌شود.

پیمان پاک بیان داشت: برای تأمین نهاده‌های دامی از کشورهای اوراسیا پیش‌خرید و سلف‌خریدی جو و نهاده‌های دامی انجام شده که این امر به کاهش هزینه تمام شده می شود در صورتی که روزانه ۲۵۰ تن گوشت وارداتی گرم به بازار عرضه کنیم، قیمت‌ها را کنترل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تأمین گوشت روزانه ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن است گفت: این گوشت در استان تهران توزیع می‌شود. همچنین روزانه ۱۰ هزار رأس گوسفند از استان‌های دیگر برای تأمین گوشت وارد تهران می‌شود از این رو در صورتی که بازار تهران کنترل شود ثبات قیمت را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.