کد خبر : 56760
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1400 - 7:12

یک نماینده مجلس:

دولت نمی‌تواند تعاون روستایی را انحلال یا ادغام کند / ادغام تعاون روستایی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد / تعاون روستایی ظرفیت های خوبی دارد

دولت نمی‌تواند تعاون روستایی را انحلال یا ادغام کند / ادغام تعاون روستایی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد / تعاون روستایی ظرفیت های خوبی دارد

ادغام سازمان تعاون روستایی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد.

ادغام سازمان تعاون روستایی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس سازمان تعاون روستایی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و بنابراین انحلال و یا ادغام آن هم باید بر اساس مصوبه مجلس باشد و دولت نمی‌تواند راسا نسبت به انحلال و ادغام سازمان تعاون روستایی اقدام نماید.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با ایرنا افزود: سازمان تعاون روستایی اتحادیه دارد و این اتحادیه‌ها فروشگاه های متعددی در سراسر کشور دارند و این اقدام امکان پذیر نیست.

هیات وزیران در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ در بند ۳ تصویب نامه شماره ۱۱۸۰۰/ت۵۸۰۳۸هـ حکم به شناسایی و واگذاری وظایف تصدی گری سازمان تعاون روستایی به بخش غیر دولتی و همچنین واگذاری وظایف حاکمیتی آن به وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قبول داریم که رسالت سازمان تعاون روستایی نسبت به قبل بسیار تغییر کرده و پیشتر فروشگاه هایی داشتند که کار توزیع خوار و بار و نفت را انجام می دادند و اکنون برچیده شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعاون روستایی ظرفیت های خوبی دارد و باید رسالت های جدیدی برای آن تعریف کرد که بتواند باعث پویایی این سازمان شود.

حجت الاسلام حسینی کیا اضافه کرد: این سازمان می تواند حلقه واسطه ای در خرید محصولات کشاورزی و فروش بدون واسطه به مشتریان باشد و این یک کار بزرگی است که می تواند انجام دهد.

وی گفت: برای اینکه بتوان کشاورزان و سازمان تعاون روستایی ارزش افزوده ایجاد کند یکی دیگر از راهکارها ایجاد صنایع تبدیلی توسط سازمان است.

وی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی بعد از انقلاب عملکرد و خدمات خوبی انجام داده که خرید تضمینی گندم و ایجاد فروشگاه ها در مناطق روستایی از جمله این اقدامات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.