کد خبر : 57266
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 7:07

وزیر جهاد کشاورزی:

دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر احیای جهاد سازندگی دارد / اقتصاد روستا و عشایر دچار مشکل شده است / کشاورزان عامل قدرتمند شدن کشور هستند

دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر احیای جهاد سازندگی دارد / اقتصاد روستا و عشایر دچار مشکل شده است / کشاورزان عامل قدرتمند شدن کشور هستند

از زمان ادغام وزارت کشاورزی با جهاد سازندگی روستاها حالت بی پناه و سرگردان پیدا کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر احیای جهاد سازندگی و خدمت رسانی به عشایر و روستاییان دارد و بر همین اساس ظرف ۲۰ روز آینده در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد با حضور در جمع عشایر در مسجد روستای لقو شهر زرندیه استان مرکزی با اشاره به جایگاه عشایر در کشور اظهار داشت: دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر عشایر و روستاییان دارد و رئیس جمهور نیز توصیه دارند به روستاها و عشایر سر بزنید. در همین راستا احیای جهاد سازندگی یکی از برنامه‌های جدی دولت است.

وی افزود: از زمان ادغام وزارت کشاورزی با جهاد سازندگی روستاها حالت بی پناه و سرگردان پیدا کرده‌اند. روستا را با تولید و اقتصاد می‌شناسیم ولی اقتصاد روستا و عشایر دچار مشکل شده و این مسئله باعث مهاجرت روستاییان و خالی از سکنه شدن روستا شده است. جمعیت روستایی کشور در ۴۰ سال گذشته ۶۲ درصد بود اما امروز به ۲۰ درصد رسیده است.

ساداتی نژاد گفت: امروز شاهد سکونت روستاییان در مناطق حاشیه شهر هستیم و این مسئله خود آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد. هزینه‌ای که برای حاشیه شهرها می‌شود اگر برای روستاها هزینه شود به صرفه‌تر است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ظرف ۲۰ روز آینده در خصوص احیای جهاد سازندگی تصمیم‌گیری می‌شود که روستاها به اصل خودشان در جهاد سازندگی برگردند، امیدواریم با کمک مردم و خیرین و اعتبارات دولتی شاهد احیای روستاها و زنده شدن رونق تولید در حوزه کشاورزی و عشایر باشیم.

ساداتی نژاد گفت: عشایر ذخایر نظام و تأمین کننده پروتئین و مواد غذایی کشور هستند. در همه دنیا به بخش کشاورزی یارانه تعلق می‌گیرد چون بحث امنیت غذایی است و در این مورد رقابت وجود دارد، هر کشوری که بتواند در این زمینه موفق عمل کند قدرتمند است چرا که غذا یکی از مؤلفه‌های قدرت است. ما هم باید بحث امنیت غذایی را بیش از گذشته مورد توجه قرار بدهیم.

کشاورزان و تولیدکنندگان عامل قدرتمند شدن کشور هستند

وی افزود: کشاورز و دامدار تولیدکننده هستند و محصول کشاورزی و دامی نیز مثل اسلحه است بنابراین کشاورزان و تولیدکنندگان عامل قدرتمند شدن کشور هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.