کد خبر : 55353
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399 - 15:26

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

در گذشته به تشکلهای کشاورزی توجهی نمی شد / نظر مثبت خاوازی به تشکلهای کشاورزی / در کشورهای توسعه یافته تمام امور بعهده تشکلهاست / معضل افزایش قیمت سم و کود حل شود

در گذشته به تشکلهای کشاورزی توجهی نمی شد / نظر مثبت خاوازی به تشکلهای کشاورزی / در کشورهای توسعه یافته تمام امور بعهده تشکلهاست / معضل افزایش قیمت سم و کود حل شود

فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در کارگروه ها حضور داشته باشد.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران با اشاره به جلسه با وزیر جهاد کشاورزی گفت: این جلسه هم اندیشی با حضور مدیران عامل ۱۵ تشکل بخش کشاورزی بود.

محسن نقاشی به دهقان نیوز گفت: در این نشست هر تشکلی بنا به مقتضیات صنفی خود به بیان مشکلات و راهکارها پرداخت. به نمایندگی از فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی هم مواردی را در این نشست مطرح کردیم.

وی افزود: یک ساعت جلسه با تشکلهای بخش کشاورزی که دست اندرکار اصلی و اجرایی کشاورزی هستند، برابر با هزار ساعت جلسه‌ با همکاران ستادی جهاد کشاورزی می باشد که خوشبختانه وزیر تایید کردند و مقرر شد هر سه هفته یکبار با تشکلها جلسه برگزار شود.

وی گفت: در گذشته علیرغم آنکه تشکلهای بخش کشاورزی از بدنه جهاد کشاورزی می باشند به تشکلها توجهی نمی شد و در سمینارها و جلسات مربوط به جهاد کشاورزی حضور نداشتند که وزیر دستور دادند که در تمام سمینارها و جلسات تشکلها حضور داشته باشند و دستور ایجاد کارگروه های مختلف توسط تشکلها شدند.

نقاشی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قطعا اطلاع دارید که در کشورهای توسعه یافته جهان تمام تصدی گری و امور بعهده تشکلهاست و دولت فقط ناظر است. در مورد افزایش قیمت سموم و کود چنانچه حل نشود این معضل شدیدا در امنیت غذایی تاثیر خواهد گذاشت و وضعیت صنایع غذایی هم به مخاطره خواهد افتاد.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: مسئله دانشگاه علمی کاربردی به مدیریت فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی که در گیرهای اداری مسکوت مانده و آنکه طرح فوق، دانشجویان سه روز در هفته بصورت تئوریک و سه روز در کارخانجات صنایع غذایی عضو فدراسیون و مزارع و ماشین سازیها بصورت عملی کار کنند و یا ایجاد هنرستانها کاربردی  که در این نشست وزیر موافقت کردند و دستور دادند که طرح تقدیم شود.

نقاشی افزود: در این نشست مسئله ایجاد استارتاپها و بازارگاه ها مطرح شد که خوشبختانه از این مورد وزیر استقبال کردند که قرار به فوریت آنرا دادند و گفتند این یکی از طرحهای مهم دولت است که از طرح فوق حمایت می کنم و فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی، طرح و خواسته های خود را بصورت مکتوب اعلام کند. وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بحث صادرات تاکید کردند که فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در کارگروه هایی که تشکیل می شود حضور داشته باشد.

وی گفت: قطعا جزو نادر جلسه هایی بود که همه مدیران تشکل با رضایت و امیدوار از  جلسه خارج شدند. خوشبختانه آقای وزیر به تمام خواسته ها و گفتگوهای تشکلات بصورت علمی منطقی نظر مثبت داشتند و کاملا به امور مسلط هستند که امیدواریم همه با هم با همدلی بتوانیم به ارتقای بحث امنیت غذا گامهایی مثبتی داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.