کد خبر : 57163
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 4:13

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

در مراکز جهاد کشاورزی، میز و صندلی معنا ندارد / باید کارشناس در کنار کشاورز باشد / فضای پیر بخش کشاورزی باید جوان شود / مربیان بسیجی در جهاد کشاورزی جذب می‌شوند

در مراکز جهاد کشاورزی، میز و صندلی معنا ندارد / باید کارشناس در کنار کشاورز باشد / فضای پیر بخش کشاورزی باید جوان شود / مربیان بسیجی در جهاد کشاورزی جذب می‌شوند

در مراکز جهاد کشاورزی، میز و صندلی معنا ندارد.

در حوزه مراکز جهاد کشاورزی، میز و صندلی نباید معنا داشته باشد؛ باید کارشناس برود در زمین کنار کشاورز دغدغه‌ها و گرفتاری‌های کشاورز و توزیع به موقع نهاده‌های بخش کشاورزی را فضا سازی کند تا به یک تولید مطلوب در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده و بتوانیم بازار صادرات را فضا سازی و تصاحب کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه رویکردمان این است که فضای پیر و خسته بخش کشاورزی را جوان کنیم گفت: در این راستا موضوع جذب مربیان بسیجی طرح جهش تولید، در جهاد کشاورزی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدجواد عسکری در آیین آغازین رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی بیان کرد: باورمان بر این است که جوانان امروز ما می‌توانند در جنگ اقتصادی که با اولویت مسائل بخش کشاورزی است، ورود  کنند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: جوانان بسیجی می‌توانند در راستای منافع کشور، مردم و امنیت غذایی کشور حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما بدون اینکه در هیچ دانشگاه کلاسیک نظامی آموزش دیده باشند، جنگ را مدیریت و دشمن را حیرت زده کردند گفت: در حوزه مراکز جهاد کشاورزی، میز و صندلی نباید معنا داشته باشد؛ باید کارشناس برود در زمین کنار کشاورز دغدغه‌ها و گرفتاری‌های کشاورز و توزیع به موقع نهاده‌های بخش کشاورزی را فضا سازی کند تا به یک تولید مطلوب در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده و بتوانیم بازار صادرات را فضا سازی و تصاحب کنیم.

به عقیده او، اگر امروز بخواهیم نگاه به غرب داشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد لذا حتما باید مدیریت جهادی و نگاه انقلابی بیاید پای کار و فضا شکل بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه از معدود کشورهایی هستیم که از نظر تنوع اقلیمی یک فضای منحصر به فردی داریم اضافه کرد: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی بسیار مهم تر و گره خورده به امنیت ملی، اگر امروز در حوزه امنیت غذایی توجهی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نشود حتماً آسیب پذیری جدی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 15 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.