کد خبر : 58183
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مرداد 1401 - 7:46

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

درآمد کشاورز از هر هکتار باید ۵۰ میلیون باشد / مطالبات گندم‌کاران بموقع پرداخت شود که انگیزه تولید بیشتر شود

درآمد کشاورز از هر هکتار باید ۵۰ میلیون باشد / مطالبات گندم‌کاران بموقع پرداخت شود که انگیزه تولید بیشتر شود
درآمد کشاورز از هر هکتار باید 50 میلیون باشد

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه همه گندم تولیدی کشاورزان باید خریداری شود تا نیاز به واردات به حداقل برسد گفت:‌ باید در این زمینه مطالبات گندم‌کاران به موقع پرداخت شود که انگیزه آنها برای تولید بیشتر شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، عارف نوروزی در همایش آغاز سال زراعی جدید با عنوان طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید تمام تلاش خود را صرف کند تا خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل انجام شود و مطالبات آنها هم به موقع پرداخت شود.

وی گفت: دولت باید تمام تلاش خود را صرف خرید گندم از داخل کشور کند و تولید جایگزین واردات شود که در این صورت تعادل ارزی هم صورت خواهد گرفت. اگر ما می‌توانیم با توانمندسازی کشاورزان داخل نیاز خود را تأمین کنیم، چه نیازی به واردات از کشورهای دیگر است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: بدیهی است اگر کشاورزان پول محصول خود را به موقع دریافت کنند، آنها هم پا به پای مسؤولان در عرصه تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود خشکسالی‌های پارسال و امسال که تقریبا کم سابقه بوده گفت: در عین حال وضعیت تولید در این شرایط آب و هوایی خوب بوده است،‌ این میزان تولید در این شرایط بعید به نظر می‌آمد، اما چون همت و تلاش بود و خداوند نیز کمک کرد، این تولید محقق شد.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ همه مسؤولان کشور مأموریت‌هایی دارند که باید به خوبی عمل کنند و این پسندیده نیست که یک مسؤول خودش هم منتقد باشد، در حالی که هر کدام به مأموریت‌های محول خود عمل کنند گره‌ها باز خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ در اجرای طرح دیم‌زارها اگر درآمد کشاورز در هر هکتار از ۱۲ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان برسد، در حقیقت ما توانسته‌ایم آنها را توانمند کنیم و این مأموریت خوبی است که باعث مهاجرت معکوس خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به تحقیقی که در ۷۰ هزار روستا انجام شده از سال ۱۳۲۶ تاکنون دو سوم آنها یا به شهر تبدیل شده‌اند و یا خالی از سکنه شده‌اند، یعنی سیمای روستایی خود را از دست داده‌اند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دو مأموریت اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت:‌ امنیت غذایی و تأمین دارو از برنامه‌های اصلی این ستاد است که گام به گام موارد از پیش‌رو برداشته شده است.

وی تأکید کرد:‌ توسعه آبزی‌پروری در کشور یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند امنیت غذایی کشور را ارتقاء بخشد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.