تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 5:17

خرید حمایتی برنج راهی برای بازگشت رونق به بازار

خرید حمایتی برنج راهی برای بازگشت رونق به بازار
با توجه به حجم برنج مانده روی دست کشاورزان و ذخیره در انبارها، خرید حمایتی راهکار مناسبی برای بازگشت رونق به بازار محسوب می‌شود.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به حجم برنج مانده روی دست کشاورزان و ذخیره در انبارها، خرید حمایتی راهکار مناسبی برای بازگشت رونق به بازار محسوب می‌شود.
احمد اشراقی از رکود حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت: هم اکنون مقادیر زیادی برنج روی دست کشاورزان مانده که این امر باعث نگرانی تولیدکنندگان شده است.

به گفته او، با توجه به مقدار قابل توجه دپوی برنج در انبارها، خرید حمایتی برنج برمبنای نرخ توافقی کشاورزان با خریداران باید انجام شود به طوریکه نرخ خرید حمایتی رضایت کشاورزان را در بر داشته باشد.

اشراقی ادامه داد: خرید حمایتی برنج از کشاورزان منجر به ایجاد بازگشت به بازار برنج و افزایش رغبت کشاورزان به امر تولید می‌شود.

نایب رئیس انجمن برنج افزود: بنابر آمار امسال به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که با احتساب مصرف ۳ میلیون تن برنج، حداکثر ۸۰۰ هزار تن نیاز به واردات داریم که متاسفانه همیشه میزان واردات بیش از رقم مورد نیاز بوده است.

او در واکنش به واردات بی رویه برنج در سال گذشته گفت: امسال بنابر اذعان مسئولان یک میلیون تن برنج باید وارد شود که براین اساس مازاد واردات منجر به ضرر و زیان کشاورزان شده است.

اشراقی قیمت هر کیلو برنج طارم در استان‌های شمالی را ۸۰ هزار تومان و پرمحصول را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به رکود بازار، خرید و فروشی کمتری در بازار صورت می‌گیرد، درحالیکه از آذر و دی باید رشد قیمت مناسبی داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.