کد خبر : 54901
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 16:34

خبری که اگر صحت داشته باشد خاوازی جدا باید نگران شود / وقتی که دستورات موکد و فوری وزیر توسط زیرمجموعه اجرا نمی شود / آیا ادب و متانت اخلاقی خاوازی چالشی برای اقتدار مدیریتش می شود؟

خبری که اگر صحت داشته باشد خاوازی جدا باید نگران شود / وقتی که دستورات موکد و فوری وزیر توسط زیرمجموعه اجرا نمی شود / آیا ادب و متانت اخلاقی خاوازی چالشی برای اقتدار مدیریتش می شود؟

خبری که اگر صحت داشته باشد خاوازی جدا باید نگران شود.

بدون شک و به اذعان همگان حتی آنانی که جزو مخالفین وزارت خاوازی بوده و هستند یکی از صفات مثبت و بارز دکتر خاوازی شخصیت اخلاقی آرام، متین و بسیار مودب ایشان است که در این صفت با اختلاف از وزرای قبلی جلوتر است. اما با توجه به فرهنگ سیاسی تاریخی در کشور ایران این خصوصیات اخلاقی ارزشمند اگر درست مدیریت نشود ممکن است چالشگاهی جدی برای اقتدار مدیریتی مقام عالی وزارت باشد و این تصور غلط برای مدیران زیر مجموعه بوجود آید که عدم اجرای دستورات و یا اجرای دستورات با تفاسیر شخصی خودشان مشکلی ندارد و این جِدا منافع بخش کشاورزی را تهدید می کند.
خبری به دست دهقان نیوز رسیده که هر چند بعلت موثق بودن منبع آن، دهقان نیوز مجاب به انتشار آن شده ولی سند عینی آن هنوز در اختیار دهقان نیوز نیست لذا این خبر را در جهت اهمیت وافر آن در حفاظت و صیانت از جایگاه و شان وزیر، حفاظت از بیت المال اسلامی و آبروی بخش کشاورزی کشور با لحاظ ترتیبات قانونی منتشر می نماییم.
خبری به دست دهقان نیوز رسیده که اگر صحت داشته باشد بدون تردید دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی باید ضمن احساس نگرانی جهت حفظ اقتدار جایگاه رفیع وزارت در نحوه مدیریت و رفتار خود با مدیران زیرمجموعه تجدید نظر نماید.
قضیه از آن قرار است که ظاهرا حدود سه هفته قبل یکی از زیرمجموعه های مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به دکتر خاوازی اطلاع می دهد که یکی از مدیران ارشد دستگاههای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در یکی از حساسترین استان های کشور که در سال گذشته شاهد بیشترین بازداشتی مدیران بخش کشاورزی بوده، تخلفات گسترده ای انجام داده و ممکن است تحت پیگرد قضایی قرار گیرد. دکتر خاوازی نیز با توجه به روحیه ضد فساد خود با قاطعیت وارد عمل می شود و در تاریخ ۳۱ تیرماه به عالیترین مقام مسئول آن سازمان دستور می دهد ظرف ۲۴ ساعت آن مدیرکل مورد اتهامِ تخلف برکنار گردد. اما معلوم نیست در جایی که اعتبار و شان وزارتخانه و کل بخش کشاورزی کشور در صورت پیگرد قضایی آن مدیر مخدوش می گردد و شخص وزیر به هر دلیلی به این نتیجه رسیده چنین دستوری صادر کند چگونه بعد از گذشت بیش از دو هفته از دستور عزل ۲۴ ساعته وزیر، هنوز آن سازمانِ زیرمجموعه، دستور وزیر را اجرا ننموده است. البته برخی این علت را در جابجایی مدیران و بی اطلاعی مدیران جدید از دستور وزیر می دانند که اگر این باشد امری قابل قبول است ولی برخی اخبار از اعمال فشار برخی نمایندگان با سابقه مشعشع حمایت از مدیران اقتصادی خوش اخلاق(!!!!!) بر مقامات ارشد آن دستگاه بعنوان عامل عدم اجرای دستور خاوازی توسط دستگاه مربوطه یاد می کنند.
حال اهمیت موضوع آنجا بیشتر می شود که اطلاعات واصله نشان می دهد وخامتِ موضوعی که منجر به دستور فوری وزیر شده بسیار بیشتر از مطالبی است که در آن نامه به اطلاع وزیر رسیده است و احتمال اتفاقات ناگوار برای وزارتخانه از آن ناحیه، جدی و قریب الوقوع است.
دهقان نیوز همانگونه که خصوصیات و شاخصه های محمود حجتی را غیر مطلوب و غیر مفید برای بخش کشاورزی می دانست شخصیت خاوازی و اکثر معاونان و مدیران منصوبش را(بجز عده ای معدود که دهقان نیوز بزودی گذشته مدیریتی آنها را ورق خواهد زد) در بسیاری ابعاد خصوصا دانش، سلامت و صداقت شایسته آن می داند که مورد حمایت قرار گیرند تا شاید بتوانند کشتی به گل نشانده شده بخش کشاورزی و کشاورزان زحمتکش را نجات بخش باشند لذا از ارائه جزییات بیشتر خودداری می کند و امیدوار است امور به مسیر قانونی خود برگردد. ادامه دارد…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ادب یکشنبه , ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۵:۰۰

کاش به جای ادب و متانت واقع بینی، احترام به قوانین و عمل گرایی بلد بودن